2017/04/13

Att inse sina begränsningar...

...ja jo det är ju bra men min hjärna och kropp samarbetar inte alltid. På torsdagar är kroppen oftast i någon form av ångtillstånd där man gör det som ska göras fast musklerna gråter och idag inget undantag. Så jobbigt med andningen och när man ska hålla ett ganska internsivt Intervallstyrkepass och prata samtidigt räcker inte luften till just nu inte ens med bricanyl. Tänkte när passet va över hur fan ska jag fixa HIIT Pulsen efteråt 😱 

Men ni vet ju hur jag är det finns inget stopp så självklart drog jag av 11 (22 st 1,5 min HIIT rundor) varv och höll 12 st burpees på varje runda. Har burpeesarna (heter det så när det är flera?) som mått på hur intenssivt passet varit . Så 12 är det jag ska hålla kan acceptera 10 som minimum och är jag på riktigt bra humör kan jag hinna 14. Så jag får va nöjd men det där med begränsningar är som sagt inte min grej.

Håller på att bygga ihop ett hemmagym och snubblade in på en sida med tips på vad man kan behöva och då fanns en BMI räknare på sidan. Är emot just BMI på individnivå men tänkte att det är ganska intressant hur olika människor med samma BMI ser ut


Det här är mitt BMI och man skulle ju kunna bli deppad för mindre med tanke på hur man sliter men icke jag har slutat med sånna fjanterier för här är BMI 26,9 idag



I all denna övervikt är det en massa muskler, visserligen med isolering på men fan det är ju kallt ute så det behövs lite fluff.

Ska bli intressant att se hur min kropp förändras när hela min träning läggs om. Fick idag hem delar av hemmagymmet 

30 kg Viktväst 


Men fick även en 10 kg medicinboll som mina dagbarn vaktade med sina liv idag. Det va den bästa bollen ever, och så kom en chinsstång

Vill ha praktiska saker som inte tar så mycket plats och som kommer användas 

Nä nu tar vi och börjar nalla på påskgodiset och tar några dagars vila 👍


Inga kommentarer: