2017/04/05

En sorgens dag

Sen i måndags har hjärtat varit så tungt . Fick veta att det gym jag arbetar och tränar på ska stängas och att det är bara månaden ut kvar. Kommunen som hyr ut lokalerna ska ha dem till klassrum då gymmet ligger i skolan. Känns extremt jobbigt då det va gymmet jag vågade kliva in på, där jag lärde mig att älska att träna att våga ta min kropp till ett annat tillstånd än den va innan. I nästan 10 år har det varit mitt andra hem, stället man kan vad sig själv utan att behöva skämmas över hur man ser ut, vad för kläder man har eller något överhuvudtaget . Att få äran eller förtroendet att arbeta som instruktör där har varit lärorikt , jag har vuxit som människa och känner att mina klasser varit omtyckta och välbesökta . Jag jobbar ju i Spånga med så det är inte så att jag slutar hålla klasser men det är som man förlorar en del av sitt liv. Kommer inte börja jobba på något annat gym de lediga kvällarna ska mina barn få tillbringa med mig , hemmaträning och promenader har ju tre dagar i veckan i Spånga så det är 8 klasser så jag tror jag överlever 😉

Men saknaden kommer bli stor, en epok som går i graven, som om man lämnar sin bästa vän eller famil. Tomhet liksom .

Hade tänkt skriva om dagens träning men jag orkar faktiskt inte. Den va bra iaf även om man kände sig så tom. Nu ska vi ta vara på de sista veckorna. Köra som vi alltid gör dvs för fullt som om varje gång är den sista. Att motivera till fortsatt träning och försöka att inte bryta ihop.

Tack för att jag fått vara en del av era liv ni har betytt otroligt mycket för mig både hela Granbacka gänget men alla mina fantastiska följeslagare som kommer år in och år ut och står ut med mina tokigheter och fortsätter att utmana sig . Ge inte upp utan hitta ett gym där ni kan få samma grymma pass även om jag inte finns där

Älskar er ❤️


1 kommentar:

Unknown sa...

Älskade Granbacka ❤❤❤