2017/04/12

Fan vilken energi

Alltså sedan jag släppte allt med kaloriräkning och bara äter det jag vill och de mängder jag vill så har jag mycket bättre tryck i musklerna. Det bästa med det är att jag vet att snart kan jag lägga en jäkla fokus på muskelbyggnad igen när jag har färre gruppträningspass att ta hänsyn till . Jag kommer kunna köra tyngre och få mer effektiv vila och det kommer ge mig ännu bättre resultat .

Gårdagens enorma pastaintag och dagens rejäla kolhydratsladdning satt som handen i handsken. Även om det va lätta styrkepasset i gymmet så hade jag om tid funnits kunnat köra mycket mer, och om jag inte hade haft morgondagens pass att ta hänsyn till så hade vikterna varit betydligt tyngre. Men som sagt det är som det är nu.


Överkropp idag och det fick bli rygg och axlar låter ju armarna få vara lite med tanke på armbågen och det känns mycket bättre i den nu så snart får jag ladda kanonerna igen 

Började med T-bar idag en skön övning som man får bra kontakt i. Det satt viktplattor med 30 kg på så det fick räcka är lite lat ibland men med 12or är det ganska ok iaf


Sittade rodd med V handtag är en favorit körde ganska lätt där med vet ju att morgondagens styrkeintervaller suger fett i ryggen så man vill ju inte va helt slut i dem


Stående latsdrag är ytterligare en favorit jag har och triceps är ju en rejäl bonus. Fegade lite med vikten i början och det syns ju på antal reps 🙄


Fördelen är ju att man kan klämma till hela latsen ordentligt när man inte har tungt och jag är ju mer för muskelkontakt än att det måste vara tungt i alla övningar och just denna är en som .

Eftersom tiden va ganska knapp innan mitt Bollcorepass skulle börja och jag höll på att kissa på mig blev det lite lätta axlar innan det va dags att avsluta 




Susar upp till salen och börjar hålla pass och inser jag glömt bricanylen nere i lådan för i mina skor ligger en deo inte bricanyl 


Snacka om att hjärnan inte alltid är med. Blev lite tungt i bröstet men gick bra. Det jobbigaste är att prata samtidigt som man ska utföra övningarna och framförallt prata länge. Till HIIT passet hade jag laddat lungorna och jäklar vilken energi all carbladdning gav mig blev 13 burpees på varje runda mot de 12 jag brukar.


Full fart, bra tryck och högt tempo jag älskar det. Inte direkt någon hög puls men som ni vet är jag en lågpulsare även om jag tror jag ska avlida ibland

Så egentligen när jag hoppar rep, gör snabba fötter, burpees, Mountainclimber, benböj med hällyft , Bicepscurl , Axellyft, kickback och axelpressar en jäkla massa intervaller så sitter jag egentligen och pillar i naveln om man ska tro min pulskurva. 

I morgon är det skärtorsdag så det blir ett pass mindre på kvällen. Så styrkeintervaller och HIIT Puls sedan inget pass före måndag . Ska ta träningsledigt fram tills dess . Om vädret tillåter ska vi åka upp till landet och hämta hem våra träningsgrejer till hemmagymmet

Ses i morgon 👍

Inga kommentarer: