2017/04/02

Slippery when wet

Så svårt att sova nu när klockan ställt om , det har visserligen gått en vecka men kroppen är inställd på gamla tiden och har svårt att anpassa sig

Cyklade till jobbet idag, skönt att slippa dra på sig en massa extra kläder. Cyklade en annan väg idag lite kortare och gick väl något snabbare tack vare att det är söndag 

Ensam på gymmet är underbart för ingen bryr sig när man skriker ut den sista repetitionen då


Började med sittande rodd som vanligt 


Kändes bra, tungt och svettigt. La vilan på 1:15  så det kändes bra

Hantelrodden däremot gick inte så bra som vanligt. Asvarm så svetten i händerna fick hanteln att glida så det genomsyrade hela passet eftersom det va svårt att greppa. Magnesium beställt så nästa oss blir bättre 👍



Fick helt enkelt ge upp när greppet gav vika

Militärpressen blev en liten viljestyrka ordentligt. Har en knut i skuldran som jag tror är orsaken till att jag har så ont i armbågen och i handen på höger sida. Igår kunde jag knappt greppa något längre stunder för det gjorde så ont. 

Satt och peppade mig mellan setten och mantrade att stången är lätt som en fjäder


Om det hjälpte vet jag inte men jag får va nöjd . Det är inga stora vikter men duger


Vidare till bröst och det kändes inte bra från början pga armbågen blev lite halvbra


Latsdragen gick bra målet är ju att nästa vecka ha 8or rakt genom


Idag får jag göra om planen lite men fortsätter med axelpress och bicepscurl som vanligt



Vidare på triceps i kabeln. Tungt men skönt att pressa

Fortsatte med stående latsdrag eftersom axelflyes är att glömma idag

Axellyft i sidan fick ersätta en av mina andra övningar som inte alls gick att utföra med önskad vikt. Måste göra något åt armbågen tejpa eller nått. Får googla


Avslutade med occlusion 



Älskar pumpen man får i armarna när man tar bort banden. Hur blodet fuller upp och musklerna är stenhårda

Ett styrkepass och "aerobics" innan hemgång 


Passade på att ta en promenad med familjen och jaga lite Pokémon så dagens förbrukning av kalorier går inte av för hackor


Nä nu ska jag ta lite ProPud glass och njuta av kvällen 


Inga kommentarer: