2017/04/30

Så nu är det slut

Idag är sista dagen, de sista timmarna , minutarna och sekundrarna av en era. Ett hem och en trygghet, en plats för möten, skratt och slit och nu ett kärt minne i hjärtat .

Igår hämtade jag lite saker till vårt hemmagym och det va så konstigt att gå runt i lokalerna och känna att det va sista gången ni vet som när man ska flytta och man checkar av att man inte glömt något i ett tomt hem. Nu är det ju inte tomt ännu men själarna är borta, glädjen och ljuden. Endast några få tar chansen att träna in i det sista men man känner att atmosfären lämnat bygget och dragit vidare. En stor sorg men allt som tar slut öppnar dörrar till något annat.


I går vaknade jag dessutom med en förkylning från helvetet. Bara pang så åkte jag och Viggo på samma förkylning som gubben fick häromdagen . Hjärnan är tung som bly och näsan rinner av gulgrönt snor 🤧 men idag va det bara att kliva upp och åka till jobbet en sväng.

Åkte lite senare och körde lite lätt styrka innan med en grym huvudvärk . Som vanligt är det ju inte rätt vikter som jag reggar för isf är jag extremt svag nä utan vad vikten är i för enhet har jag ingen aning om så se det helt enkelt bara som en siffra


Fick bli ett lätt pass som sagt med min jäkla förkylning höll även funktionell styrka med ett ganska stort gäng . Hade trott det inte skulle bli så många eftersom det är långhelg men de hade önskat pass idag så 9 st dök upp och det är inte illa .

Skönt att inte det blev ett pass till för jag va så seg och ville bara hem. Hade lite som skulle till tippen inför vårt hemmagymsbygge som ska fixas i morgon men sen har det varit sängen resten av dagen. 

Ska plåga mig ut sedan så Viggo får se på majbrasan men han och gubben får gå och titta så stannar jag i bilen en stund energin är typ noll. Måste ladda på så jag är pigg i morgon


Inga kommentarer: