2008/07/09

En dag på zoo

Fick bädda på golvet i natt i småttingarnas rum för vi har slipdamm i hela lägenheten. Vi började riva tapeter, spackla och grundmåla igår. Och alla som spacklat någon gång vet hur dammet tar sig in över allt.

Fick mail från den bm jag vill ha till förlossningen och vi ska ses i september. På fredag har jag träff med mitt nästa doula uppdrag och jag tror det blir en Huddinge förlossning nästa gång. 3e barnet och bara snabba förlossningar så jag hoppas även på att den kommer lite tidagare.

Tog en dag på Eskilstuna zoo för att slippa dammet och njuta av solen. Vet ni hur lång tid allt tar när man ska köpa mat. Vi tänkte äta wok med kyckling och efter en halvtimmes köande och endast ett par meters rörelse kommer en tjej och säger att allt är slut utom korv och köttbullar. Så med kurrande magar och lågt blodsocker ställde vi oss i nästa kö där maten som erbjöds va hamburgermat. Det blev kycklingbitar med pommes inte så nyttigt men det laddade upp hjärnan. Ungarna ratade kycklingbitarna som inte alls va som Mcd.

Lite karuseller och ormar innan vi gav oss hemmåt. Kan lika gärna fortsätta dagen i snabbmatens klor.

Mer måla och storstäda ikväll för jag ska sova i min säng.


Mvh

Veronica
Dipl. Kostkonsult

Inga kommentarer: