2008/07/23

Vad är detta?

Vad heter bären? Giftiga?

Mvh

Veronica
Dipl. Kostkonsult

3 kommentarer:

Barbro sa...

Ser ut som stenbär, liknar hallon men växer på marknivå med en aning taggiga stjälkar. Bären delas i kulor när man plockar eller hur?
INTE giftiga. Syrliga och goda, jag saknar dem för här finns inte många. I Stockholm plockade jag massor och kokade gelé på, det är mycket pektin i dem.
MEN de är farliga att ta tillsammans med alkohol... inte för det är nån fara hos dig....
Ta och googla på stenbär så hittar du säkert mer. Jag har massa uppgifter om dem i min Bärboken, men den har ca 20 år på nacken så jag vet inte om den är helt aktuell...

Unknown sa...

Kan ju alltid lita på dig och dina kunskaper :) Då ska ungarna få käka av dem tror nog redan de smarrade på dem

Barbro sa...

Det är inte mycket till fruktkött på dem för kärnan är ju stor, men det smakar gott i alla fall!