2008/07/27

Mardrömmar

Fy jag vaknade i natt av en mardröm som gjorde att jag inte kunde somna om. Det va mamma som häromdagen berättade om syrrans kompis som har en boaorm. Känner ni kårarna redan nu? Jag är inte rädd för ormar men vet vad de kan ställa till med.

I varje fall hade väl ormen tagit sig ut på nått sätt och upp i hennes säng. Sedan hade den helt slutat äta vilket hon tyckte va konstigt. Så en dag när hon vaknade låg ormen helt rakt utsträckt bredvid henne. Då ringde hon veterinären som genast sa åt henne att typ dra för nu har ormen svultit sig och lagt sig helt rak för att mäta ut om hon va tillräckligt lång för att äta upp.

Fatta att sånt ger mardrömmar! Har ju haft småormar vars största byte är möss så jag är van med hur de äter. Men fan tänk att ha ett husdjur som man vet planerar att käka upp en det ger ju kårar . Om hon behöll ormen vet jag inte men jag skulle gjort mig av med den eller sätta ett mega lås på dörren.

Man har ju hört om både tama och vilda ormar som ätit upp både barn och andra husdjur. Nä så här blir det inga mer ormar

Mvh

Veronica
Dipl. Kostkonsult

Inga kommentarer: