2008/07/17

Host host

Följetongen fortsätter, vi är tre i familjen som kraxar som kråkor. Hoppas vi blir bra till nästa vecka när gubben börjar jobba igen så inte hela min semester blir ett enda barnförkylningsgnäll. Det är inte en bra start på nya terminen att inte ha fått vila någonting.

Sitter och skriver för fullt på den kurs jag ska hålla i höst om kost och hälsa. Inte lätt att välja ut vad man ska ha med när det är så mycket man vill förmedla. Tror kursen kommer ligga på kvällstid och då vill man ju inte heller hålla på mer än max 2,5 timme för att folk inte ska somna. Jag skriver ihop och sen redigerar jag efter det. Man ska ju föra power points på allt för ja tror de hade projektor på Birkagården så man kan köra med datorn och slipper ha oh.

Hade tänkt att gå ut och gå men så kom ett ösregn. Gubben skulle åka och köpa frukt och så säger han att han vill åka ner till sitt jobb för att kolla läget inför sitt jobb nästa vecka. Men vad fan vi har ju semester kan han inte hålla sig därifrån då tyckte väl jag och ska jag sitta hemma och vänta halva dagen för att han ska göra en massa annat kan han ju glömma. Min semester ska inte gå åt att sitta och vänta på honom jag gör vad jag vill när jag vill. Men jag tror han bara köper frukt och kommer sen. Ibland är det väldigt jobbigt att alltid behöva anpassa sig efter någon annan, att inte själv kunna styra hur och vad man ska göra. Fast fördelarna med att vara två är ju faktiskt fler men ibland blir man galen på varandra.

Nu ser det ur om regnet lättat och vi kan gå ut

Inga kommentarer: