2013/02/23

En skitdålig start på en bra dag

Lördagar är min dag då jag kan träna i lugn och ro och köra tungt utan att bekymra mig för att jag ska hålla ett krävande pass efteråt. Går upp 6:30 för att komma iväg tidigt men maken blir sen hem. Det gör inget det kan jag planera för men vill man maxa träningen vill man ta sin häxpwo i lagom tid innan passet och det gick ju bra och frukosten hinner lägga sig i magen.

På vägen till gymmet får jag en sån där känsla jag ofta får när jag vet något kommer hända som inte är bra (Känslan kommer sällan för bra saker) . Känner på mig att kortet inte kommer fungera när jag kommer dit. Och tro fan om det inte stämmer!!!! Jävla skit blir på så grymt dåligt humör att jag vill skrika. Har en plan i huvudet är laddad för fullt så kommer jag inte in. Dunkar på dörren när jag ser en gå förbi där inne men hon har lurar på sig, skit oxå. Smsar chefen tänker om han är vaken kan jag springa dit och låna ett kort typ men klart han sover det är ju lördag morgon så jag smsar maken som inte hunnit lägga sig ännu som kommer och öppnar åt mig med sitt kort.

Dagen kunde börjat bättre helt klart men fördelen är att jag hade grym pump och med ett dåligt humör kör jag på tills jag lugnat ner mig i en och en halv timme. Önskar mig dock en 30 kg viktplatta 25 är för lätt men jag måste ankra upp ställningen för rygglyft med två st 15 kg plattor för att den inte ska lätta i bakändan. Får dubbla seten med 25 orna så det får duga



Kortet är nu förlängt för lång tid framöver så ingen behöver komma ivägen för mitt dåliga humör .

Åkte ner till Jocke och Hanna för att hälsa på lille Mattis som behagade sova sig igenom vårt besök den lille busen.


Söt som socker är han iaf familjens nytillskott och Mimosa höll stolt i honom. Viggo vågade inte men klappade på honom och Lowa sa som vanligt NEJ och skulle inte klappa eller hålla i. De lär ju hinna med ;-)

På vägen hem från Trosa blev det ett besök på Burger King och ska man äta på sånna ställen kan man lika gärna äta. Köpte någon skum kycklingburgare med lökringar på , mellan pommes, Loka och dippsås en middag på drygt 1400 kalorier. OMG! Tur jag inte åt upp all sås jag gjorde till mina kycklingköttbullar på lunchen kanske några kalorier tillgodo där men shit dagens är förbrukade redan. Det blir att knapra morötter och blomkål ikväll om hungern sätter in. Men jag kommer klart ligga på kaloriminus i morgon så det får brännas bort då. Går till Spånga, tränar Bokwa ca 1,5 timme sen Zumba 1 timme och så ska jag träna med bästa Lotta efter det sen får maken hämta mig. Lär bränna bort dagens intag då :-)

Skärper till mig rejält i morgon med maten eftersom det är vägning på måndag. Kommer ligga lite på plus skulle jag tro men med förbränningen blir det minus

Dagens bilder utan ev tillskott av grönsaker ikväll










- Veronica

Inga kommentarer: