2013/02/19

Min arma rumpa

Ömma ömma ömma rumpa det känns att den fått jobba men ack så skönt. Gillar att slita så det känns i kroppen gillar att det blir resultat och kan inte förstå de som bara står och trampar i samma spår hela tiden och aldrig kommer vidare med sin träning eller sina mål överhuvudtaget . Man måste ha mål, målet kanske bara ligger i dina egna tankar dina drömmar kanske skulle andra säga att det är dumma drömmar som inte kan bli verklighet. Men hur dumt är inte det hur dumt är det inte att drömma och vilja ta sig ett steg till mot sina mål eller sin dröm. Man måste våga kliva ur lådan och göra det som passar sig inte det som passar den stora massan det är dig och ditt ansvar det handlar om bara du kan göra en förändring i din kropp, i ditt liv och framförallt i dina drömmar. Så våga drömma tänk inte att jag gör små förändringar, lite i taget så blir det nog bra. Nä tänk att det här fixar jag det finns inget som ska stoppa mig det är mitt mål, min dröm som gäller. Stora förändringar gör stora skillnader både i kroppen och psyket. Dröm gärna tillsammans med någon och kämpa tillsammans mot era drömmar .

Ok nog svamlat ;-)

Idag blev det test av nya discobelysningen jag köpt för att ha på spinningen. Succé ! Så kul att kunna peppa till dunkande diskolampor i takt till musiken coolt. Byggde ihop till en enhet kanske att jag ska dela på dem och ha en bit isär får se på torsdag.



Idag har jag haft en kolhydratsdag om jag tittar i tabellen mycket för att jag åt nästan 500 g sötpotatis men jag håller mig inom kaloriramen (nästan) iaf.










I morgon blir det styrketräning med tung core innan intervallpasset. Min armbåge höll hyfsat på intervallerna idag är nog tennisarmbåge typ men fan deppa ner sig för sånt ligger inte mig för , det som inte dödar härdar! Lite svag i handen bara så man får se till att inte svinga för kraftigt i woodshoppern så man drar iväg en 10 kg hantel i skallen på någon vore ju inte så snällt.

Men jag har full kontroll på de övningar jag gör, gör absolut inget galet så jag blir skadad ordentligt. Det blir skor i all dans ett tag får bita ihop och köra det på Zumban så inte vaden blir skadad, har en sånt där jobbigt band på armen för armbågen som stöttning när jag inte tränar intervaller annars har jag den så gör det inte ont. Det är viktigt med kontroll på sin kropp så man inte går sönder jag är ju ganska gammal nu :-)

Sov gott

- Veronica

Inga kommentarer: