2013/02/02

Nike Blast




6 pass bokade idag men jag kan avslöja att det bara blev 5.

Började med ett danspass Shakedown som va skitkul lite klurigt att hänga med men jättekul. Hade en arg dam bredvid mig till en början som va skitsur för att hon tyckte jag va i vägen men jag flyttade på mig så fick hon sura på någon annan. Är inte så snabb med min stela vad men en del har inte någon sympati eller förståelse för andra människor runt sig de vill bara ha sin plats och gärna hela golvet för sig själv oavsett det är rätt eller inte .

Fortsatte med High Level Athleticism som är ett kettlebell pass. Han som hade det hade som måtto att så länge man andas kan man jobba så andas mera. Gillade inte riktigt hans andningsteknik men det fungerar bra att andas på mitt sätt. Ett tyngt och jättebra pass men kettlebells är inte min grej gillar hantlar bättre. Snygga armar man får när man svingar kulan runt tur man är stark och har starka handleder .


Sen va det dags NTC Focused Figth ett kampsportsinspirerat pass med högt tempo , kettlebells, burpees och en massa annat i trehundra knyck. Svetten sprutade och tillslut man man helt slut men så jäkla kul.

KangooMix va nått jag googlade på först igår och blev helt stum. Men fatta man ska ha kängor typ slalompjäcor med studsmojer på



Men så jäkla kul att "gympa" med dem och springa, hoppa och ha galet roligt. Måste göra det fler gånger dagens roligaste.

Efter en paus och lite fotmassage va det dags för NTC Focused Core 1 som hade fokus ben och core. Både ben och core va helt slutkörda redan och min vad va inte alls upphetsad över mer burpees, utfall mm så jag körde benböj när det va vissa övningar. Svettigt och kul med högt tempo fast jag gillar tunga coreklasser som inte är explosiva bättre blir spännande att se om del 2 i morgon som är för överkropp mest är armhävningar eller vad de kan hitta på.



Sista passet HipHop´N fick jag avstå. Satte mig på golvet innan passet började och höll på att somna. All energi totalt slut nu fick det va bra. Vaden ömmar och är stel och kroppen säger nej. Hem och ladda för dag två.



Blir en lugn kväll i sängen efter en rejäl middag . Loggar inget idag för det har blivit på tok för lite mat mot träning. 500 g mini keso, frysta hallon, fryst mango, en torkad frukt bar och en gainomaxbar man fick i goodibagen och två bananer på hela dagen. Middag sötpotatis med kycklingfärsbiffar mer blev det inte så ni kan snabbt räkna ut att kalorier ut vinner stort mot kalorier in.

Ses i morgon

- Veronica

Inga kommentarer: