2013/02/03

Helt slut men ändå pigg

Blastens sista dag och uppe med tuppen man vill ju inte missa Steve kl 8:30 och Zumba. Härlig start på dagen även om min kropp behöver en rejäl känga för att startas upp idag. Vaden mår inte så jättebra så jag beslutar mig för att minimera hopp och utfall idag för att inte få några skador.

Nikes pass för dagen hade focus core överkropp. Fortfarande mycket utfall, hopp, burpees mm sånt jag inte gillar på core så 30 min på det hårda stickiga golvet fick räcka.

Vidare på ViPR ett pass jag bara älskade. Körde ju inte för fullt just för vaden men fick massor av inspiration helt klart den typen av explosiv styrkleklass jag skulle kunna instruera grymt bra. Man använder som gummirör och svingar, kastar, drar mm så kul och grymt svettigt och tungt.



Sedan va det paus och jag gick på två föreläsningar . Kristin Kaspersen hade ena och fick mig att tänka mycket på barnen när hon föreläste. Hennes liv är nog lite som mitt full rulle hela tiden fast jag har ju mer sovtid än henne och mycket mer tid för barnen.

Andra föreläsaren Stefan Hyttfors nog den bästa föreläsaren jag någonsin lyssnat på. Googla på honom om du är nyfiken så jäkla bra om ekonomi , teknik och människans tänk. Men googla och kanske hittar ni nog en film på honom när han föreläser. Inte en tråkig sekund och många skratt. Så glad jag bokade den.



Sista passet för helgen skulle bli Core conection ett core/mind pass som visade sig vara yoga. Suck inte alls upplagd för yoga så jag gick.

Många saker att anmärka på den här Blasten, dålig passinfo kunde beskrivit flera av passen mer riktigt . Ingen info om entréernas öppettider heller fanns att finna varken på hemsidan eller i den skrivna infon. Annars så kul som vanligt och ni ser ju på mina fina handleder hur de ser ut


Hem, duscha, äta och iväg och hålla Zumba. Gick superbra och energin flödade

När vi kom hem fick Mia uppdraget att kolla med sina Facebook vänner om någon vill ha en frisk råtta annars skulle Mimmi bli avlivad tillsammans med vår sjuka i morgon em. Det gick en sekund sedan hade världens gulligaste tjej hört av sig till Mia. Någon av hennes vänners vänner som hade råttor. Packa ner Mimmo och åka på safari till andra änden Stockholm men nu har hon ett perfekt hem med två råttflickor och en bra familj. Vill inte avliva friska djur så det blev så bra. Mimosa tycke det va väldigt jobbigt men det är nog jobbigare i morgon när Blackie ska avlivas hon är en fantastisk råtta men hennes knöl är enorm nu som en tennisboll så det blir inte bättre.

Nä nu ska maken få massera mina ömma skuldror och sen ladda inför full barngrupp i morgon

I morgon fyller jag i matloggen igen ligger på energiminus även idag som ni kanske förstår

- Veronica

Inga kommentarer: