2013/02/21

Ljuvliga torsdag

Vi såg solen idag kan knappt komma ihåg när den visade sig senast. Även om det va kallt på em så kunde man njuta av solens strålar. Nu ser vi fram emot våren , att snön ska smälta så barnen inte halkar hela tiden.

Stina löper och det är fruktansvärt jobbigt för Sune som måste ha henne jagandes efter honom hela tiden som en kåt råtta. Hon gnäller, tungan hänger ner till marken, trycker upp rumpan mot Sune som känner sig väldigt förnärmad . Han vill sjunka genom marken stackarn. Vår katt Katt blir galen hon med när Stina löper och går och kissar i pappersinsamlingspåsen titt som tätt och i morse kissade hon i gungan! Så är det varje gång Stina är så här och det lutar kanske år sterilisering på Stina om det ska vara så här.

Höll tre pass ikväll som alltid på torsdagar. Försökte ha skor på Zumban men det går fan inte för mig men det är ok min vad fixar Zumban. Bokwan är bättre med skor det är inte så mycket vrida fötter där så skorna passar kanon där. Kommer ur takt och kan inte röra mig som jag vill annars och då blir jag sur. Styrkan va skön kör med 7 kg hantlar i det passet det räcker bra med tanke på ad jag gjort dagarna innan men hoppas på att kunna öka till 8 kg snart. Små förändringar är bra på vissa saker ;-)

Hade bara en på spinningen men vi tjejer körde på ordentligt till mina coola diskolampor . Glad att jag får in allt i mitt skåp så ingen snor dem ifrån mig. Den nya tjejen som blivit anläggningsansvarig på Gymmet verkar helt ok. Hoppas hon kan få igenom några av hennes förslag de va bra och borde inte vara så svåra att få till.

Gjorde en väldigt god kycklinggryta idag bara men kyckling , krossade tomater, morötter och paprika. Jag kryddor oxå förstås så det blev både lunch och middag. Tog några smörgåsar oxå måste ladda upp mig känner jag. Vägde mig i morse fast jag inte borde och vågen va väldigt snäll så jag hoppas det håller i sig till på måndag då det är den riktiga veckovägningen. Har flyt nu i både träning och kroppen det känns bra och jag blickar inte för långt fram en dag i taget.

Vad säger ni om mina armar :-) Nu börjar jag hitta tillbaka till mig själv. Ska väl ge mig på dips lite mer när min armbåge känns bättre för den belastningen



Dagens bilder, ligger lite på plus men det är ok ligger ändå på kaloriminus






Och träningen, bestämde att jag skulle logga den funktionella styrkan som styrketräning istället för gymnastik som jag brukar. Det ger visserligen färre kallorier men det känns fel att lägga den på samma som intervallpasset som är så mycket tyngre och jobbigare. Önskar det fanns fler val i listan men man kan inte få allt med en gratisfunktion


Gubben jobbar natt i natt så jag blir ensam. Ja barnen är ju här men jag sover alltid så dåligt när han är borta så jag hoppas jag somnar tidigt

Sov gott


- Veronica

Inga kommentarer: