2013/02/10

Inspiration

Det va så svårt att somna igår massor som snurrade runt i huvudet efter den fullmatade dagen. Man liksom dansade i huvudet och ville genast börja mixa musik inför det kommande prova på passet . Kollar lite på youtube vad folk använder för musik och lite hur de varierar stegen beroende på vilket bpm låtarna har. Jag har så svårt när det går för långsamt tappar liksom av mig då så jag gillar låtar som har jämnt tempo rakt över och gärna med lite tryck och fart i. Spotify kommer glöda innan jag hittat allt jag vill ha sedan blir det att köpa låtarna och göra en bra mix. Har fått en bra mix av en annan instruktör men man vill ju hitta sitt eget. Vill börja med lagom tempo där stegen kan visas utan variationer så att man kan släppa lös vartefter passet går men det kommer bli en massa letande och funderande på vilka steg jag vill använda var och hur många kombinationer av varje.

Annars va vaderna stela som berg när jag gick upp måste börja träna dem igen som förr kan ju inte ha det så här hela tiden när de blir lite trötta ;-) Men det är ju bara att ge sig på att träna och röra sig iaf

Promenerade till jobbet i snömodden och halkan körde ett pass Zumba och gick hem igen. Skönt att röra på sig och förhoppningen är ju att antingen vågen eller måttbandet är snälla i morgon men man vet ju inte det kanske står stilla nu med känns inte som det hänt så mycket den här veckan även om träningen varit helt galen. Men jag ger inte upp har flyt nu även om det känns som jag håller på att bli förkyld igen för hostan är tillbaka :-( Ignorerar den så länge det går har inte feber eller ont i halsen iaf

Dagens bilder









- Veronica

Inga kommentarer: