2013/01/17

Klimakteriekossa?

Japp jag närmar mig, svettas som en gris när jag tränar. Det dryper om mig för minsta lilla. Ni vet det är ju 39 på lördag så klimakteriet närmar sig... Eller så bränner jag bara en jäkla massa nu. Maxar ju träningen nu nästan hela terminens pass är igång och från nästa vecka är det full fart

Så här ser mitt träningsschema ut

Måndag Egen styrka i gymmet runt 60 min + Core på boll där jag håller pass

Tisdag Jag håller pass 45 min spinning och 55 min Get Fit ( intervallstyrka)

Onsdag Egen styrka i gymmet ett tyngre corepass med mycket motstånd + håller 55 min Intervallstyrka

Torsdag Håller pass hela kvällen 55 min Zumba Fitness, 55 min styrka/core och 45 min spinning

Lördag Egen träning i gymmet ca
45-60 min + ca 30 min cardio

Söndag Håller pass 55 min Zumba Fitness ev en lång promenad till och från jobbet det tar ca en timme att gå vardera håll

Så ser det ut just nu.



Kommer kanske i form snart ha ha

Idag har det gått bra med maten. Börjar vänja mig med det låga kaloriintaget och håller strikt på mattider så tillvida att jag inte äter mellan måltiderna utan bara dricker vatten då

Är ju lite svår på middag eftersom jag är borta på kvällarna. Äter en rejäl lunch som ni kanske ser på kalorierna just på lunchen . Mycket protein och de flesta kolhydraterna hamnar efter träning istället för innan. Unnar mig att rosta en smörgås på kvällen om kalorierna tillåter för ni vet ju att jag går på energi in energi ut metoden med fokus på att få i mig bra mängder protein runt 150 -160 g per dag gärna lite till det ökar förbränningen . Sedan får fettet och kolhydraterna slåss om resterande mängd utan att jag räknar dem i % av vad. Tidigare har jag kört Stenålderskost vilket fungerar väldigt bra i mitt liv men jag vill ha lite mejeri i min kost och LCHF tycker jag fokuserar så mycket på produkter som innehåller mycket salt vilket jag inte gillar och jag vill ju fuska lite ibland . Så det är min egen variant som gäller, protein och mycket grönsaker gärna rotfrukter vilket man inte äter i LCHF men jag fixar inte att träna utan dem men håller mig undan potatis på vardagar

Dagens mat









Känner inget behov av att äta mer idag även om det finns plats i min plan. Är nästan för trött för att äta

I morgon är det fredag och vilodag :-)

Dagbarnen kommer tillbaka för nu är Viggo frisk igen och äter hela tiden. Ska bli kul med lite småfolk igen :-)

Ses i morgon

- Veronica

Inga kommentarer: