2013/01/23

Kylan är inte kul

Varför denna kyla eller det är inte kylan i sig utan fukten som är det jobbiga. Den tar sig in överallt och huden spricker och svider :-( hur ska man kunna behålla sin bedårande skönhet när man är knallröd i ansiktet av sprickor ;-)

En vacker halo ute iaf på em den kanske inte syns men mitt i bilden är det som en regnbåge som står rakt upp. Sedan drog en enorm kyla fram. Butt



Världens lyckopiller kom och åkte pulka med oss idag



Tror inte hon kan se arg ut eller vara annat än uppåt <3 man blir liksom bara glad av hennes närvaro.

Hade gjort en grymt god kycklinggryta till lunch åt så jag nästan sprack men jag tror jag tog i lite väl mycket när jag loggade innehållet det är lite svårt när man gör grytor och man inte har en susning hur många portioner det är men jag åt väl typ 3 ha ha

Dags för onsdagens träning vilket betyder en timmes grym tung coreträning i gymmet för egen del. Jävlar vad stark mage och rygg jag ska få redan efter några veckor med mitt nya schema känns det som om jag blivit starkare och explosivare rakt över. Svingar 10 kg hanteln på intervallpasset som ingenting få som skulle klara det två dagar i rad men mitt nya upplägg av egen träning fungerar grymt bra. Kör nästan ingen benträning eftersom alla mina pass är ganska bentunga ska lägga in lite ben på lördagar där det passar bäst in med återhämtning inför veckans slit.

Har bokat mig till instuktörskurs i Bokwa fitness en i Sverige ny träningsform. Ser skitkul ut och jag vill alltid lära mig mer. Är glad att mina Zumba pass är så uppskattade och jag hoppas att vi kanske till hösten kan trycka in ett Bokwa oxå . Berättar mer om det senare.

Så dagens bilder då. Det totala blev lite överskott men jag är ju inte helt hundra på att lunchen ska va så hög som den är men det gör inget har bränt av mer än det visar i loggen eftersom alternativen inte matchar verkligheten helt.



Här är matens uppdelning
Läste i Aftonbladet Wellnes om GI tjejen vad hon nu heter och jag förträngt att hennes metod bygger på att man äter runt 1500 kacl om dagen men bara de tre huvudmålen och ett mellanmål ifall man tränade minst 90 min då va det ok. Jag skulle svälta ihjäl då med min träning. Måste ha mina mellanmål annars orkar jag inte och kanske baserar de flesta bantningsprofiler sig på kvinnor som lyfter lätta vikter och kanske går på gympa eller aerobics typ inte galningar som mig som älskar att maxa allt, känna mig spyfärdig och enormt okvinnligt svettig när jag är klar. 1500 kalorier och jag skulle inte sova på nätterna jag har ju lite mer i mitt schema. Nu är det ju inställd på snabb nedgång som ni vet men jag har ingen brådska eller egentligen inte så stort överskott som ska bort heller så upp till 20% över är ok för mig på tunga träningsdagar.

Viggo är lite bekymrad över att jag inte äter socker men är man utmanad av sina väninnor att inte äta det på hela januari är det bara att bita ihop och låta dem vara, jag förlorar inte en utmaning frivilligt och det är lättare än man tror att låta godis va. Grönsaker och dipp fungerar bra till fredagsmys och jag låter bli tacochips när vi äter tacos även om vi sagt det är en del av en måltid. Vist är jag grym ;-)


Träningen oxå



Ny härlig dag i morgon, ska bli askallt ute så vi får leka inne har bara småttingar som kommer så det blir mycket mys, lyssna på lite sånger och dansa och kanske se nått avsnitt av Oskars oas om en galen ödla som jagar runt i öknen med sina kompisar. Mitt ena dagbarn älskar den och jag får ibland säga nej inte nu när det vill se annars skulle det nog kunna bli en hel serie Oskar non stop. Muta med lite tågräls eller bilar fungerar alltid ;-)

Ska försöka få ihop ett 30 min spinningpass tills i morgon kväll har bra låtar i skallen ska bara få ner dem på en Spotify lista. Så i morgon är det Zumba , styrka och spinning på schemat

- Veronica

Inga kommentarer: