2013/01/11

Ord kan inte beskriva detta...

Men fan kan ni förstå att jag har sån träningsvärk att jag inte kan sitta på rumpan?! Den annars ganska mjuka bakdelen gillar just nu inte alls hårt underlag. Shit vad man får lida när man sätter igång. Men ni är väl inte intresserade av det.

Ikväll hade jag Zumba och styrka/core på schemat. Gissa om kroppen sved till om man gick för djupt ha ha men det är ju skönt att det känns man gjort något

Överskred även idag planen med några % det blev avokado och lime aioli till räkor och kräftstjärtar på kvällen så kalorierna drog iväg. Är inte orolig för det alls eftersom jag vet vad det är jag ätit och det va inte snacks. Fick grym halsbränna av saltlaken hua

Bloggar från iPhone idag så bilden blir lite mindre än när jag för från iPad men håll tillgodo



Om ni funderar på om jag bränner nästan 3000 kalorier per dygn på träning som en galning så är det inte så. Den här appen tar hänsyn till den balsala förbrukningen vid sömn och vila dvs de kalorier kroppen själv gör av med så ca 1000 är från träning inte mer. Så om du tittar på den här bilden



Här ser ni vad nettot är dvs träning och vila minus det jag ätit . Det är ju energi in energi ut som gäller det är därför jag inte är orolig så länge varje dag har ett minus i nettot gärna på en 500 ;-)

Lördagar kommer jag inte logga alla tror jag . Vill ha en fridag i veckan där jag kan äta en hemlagad pizza , lasagne eller vad jag vill iaf en måltid och det skulle knäcka mig att se siffrorna på det så det är lika bra att inte logga även om jag tränar en sväng på lördagarna med som regel. Man får inte bli fanatisk, hade jag varit väldigt överviktig och inte tränat så mycket hade det varit en annan sak men nu är det ju inte så och jag är ju knappast ute efter att bli pinnsmal. 4 kg mindre räcker så är jag nöjd men jag satte 8 när jag började logga för att jag vet jag fortsätter skärpa mig under en längre period då

Nä nu ska jag sova, hade somnat till men fick den där halsbrännan och behövde dricka så jag blev vaken och något bekvämt sätt att ligga för baken hittar jag inte just nu :P


- Veronica tillbaka på banan och full rulle mot mål

Inga kommentarer: