2017/03/22

Alltså mina lår

Hur jag än beter mig med måndagens benpass (underkropp fokus mest på ben) så får jag grym träningsvärk i låren. Testar att köra tungt med få reps och som denna vecka lättare med fler reps men hur jag än beter mig så svider det i låren . Visserligen skönt att känna att man gjort nått.  Nu är ju alla mina gruppträningspass väldigt benintenssiva så det finns ju en anledning till att benen väger bly.

Iaf idag va det lätta överkroppspasset i gymmet. Söndagar kör jag ju tungt och länge men på onsdagar har jag kort om tid och så har överkroppen liksom benen fått slita rejält under de föregående dagarna och morgondagens pass ska man ju överleva med med lite kraft i kroppen.

Har två olika kortpass jag varvar mellan och dagens är mest fokus på övre ryggen med olika roddar fast jag står. Labbar fortfarande med vilotiden och idag kortade jag ner till 1 minut mellan mina set förutom när jag körde occlusion då körde jag 30 sekunder för att bygga upp pump i musklerna

Började att värma upp lätt med armhävningar , vill bara få upp smidigheten mellan skulderbladen så jag har brett mellan fötterna. 
 Vidare på lats och bröst i en maskin vi har i gymmet. Vet faktiskt inte vad den heter ska ta bild nästa vecka men man sitter i den och det är två handtag som vardera gör en halvcirkel skulle man kunna säga. Grym kontakt i latsen när man kommer ner med handtagen och så håller man emot upp. 
Sen vidare till kabeln och kör olika roddar med kabeltiljan i olika höjd. Står i squat när jag drar 
Har rakt handtag och vänder händerna så jag kommer mer in i biceps dvs handen kommer underifrån 
Vill även göra en hög rodd då och då dvs när man drar upp mot axlarna. Läste någonstans för många år sedan att den inte är så bra om man inte kör med hantlar men jag gillar iaf att ha den lite då och då med kabel och rakt handtag
En annan av mina favoriter är stående latsdrag med raka armar för man kan klämma till latsen ordentligt och triceps får sig en liten känga med och det är ju aldrig fel 

Lite triceps med rep
Och lite biceps i kabel
Älskar occlusionsträning och lägger alltid in ett biceps och ett triceps set (ja 5 set då rå) på slutet av mina överkroppspass. Mycket för att göra slut på muskeln snabbt och för att jag är för lat för att köra en massa armar. Börjar alltid med 30 reps sedan vilar jag som idag 30 sekunder och sedan kör man så många det går och vilar åter 30 och så kör man 5 set totalt. Släpper inte på banden mellan utan först när de två "seten" är klara. Beroende på hur lång vila man kör så går det med fler reps men med 30 sekunder som idag skriker mjölksyran

Hade lite tid så jag hann med att köra lite bröst i den omvända peckdecken man kan köra både fram och baksida i

Gillar att kunna ha raka armar och att man kan ställa handtagen långt bak så det blir grym kontakt i bröstet. Kör väldigt lite bröst eftersom det blir mycket militärpressar varje vecka och bröst i både måndag och torsdags styrkepasset jag håller. 

Så ett ganska bra pass inte allt för tungt eftersom jag ska hoppa en massa rep och göra burpees senare på kvällen

Höll ett pass bollcore och sedan samma HIIT pass som i går men jag böt ut styrkeintervallerna idag så de såg ut såhär

Bicepscurl 
Axellyft i sida med fokus på baksida
Triceps kickback
Axelpress
X2 a 15 sekunder

Den rundan ligger som jag skrev igår sist av de tre momenten i cirkeln.

Idag räknade jag ungefär hur många burpees jag hann med på varje runda. Rundan som man gör burpees på är ju på 15 , 10 och 5 sekunder av vardera övning och består av

Burpees
Mountainclimber 
Benböj med hopp alt benböj upp på tå

I snitt på varje runda mellan 10-12 burpees så på 15 sekunders 6-7 st, 10 sekundern 4 st och på 5 sekundern 2 st. Men så gör man ju de andra två övningarna med mellan så man blir rejält slut men det är kul så man överlever.

Tror nog min nya grymma pwo hjälper till lite att orka alla timmarna
Är ett stort fan av Tyngres produkter de känns rena och ärliga och det gillar jag.

Är en sucker på statistik och använder Apple Watch och då får man dagens kaloriförbränning vilket är kul att ha koll på om man är lika nerd som mig
Ni får helt enkelt stå ut med alla mina siffror eller läsa en annan blogg

Dagens pass va dessa och jag reggar endast aktiv träningstid inte stretch eller nedvarvning typ

Så lite har blivit gjort idag med

Ny grym tröja 

Nä gå och lägg er nu och låt musklerna växa













Inga kommentarer: