2017/03/25

Vilodag eller nått sånt


Lördagar är helig vilodag, ja fredagen med men då jobbar man ju som vanligt på dagen med människojobbet men just lördagar är start med sovmorgon och brunch med korv med bröd. Standard sedan ut och jaga Pokémon med ungarna
Idag blev det 17 km och drygt 4 timmar ute med Mimosa och Viggo. Viggo på sin nya fina cykel så vi fick jaga på lite för att hinna ikapp. Ja vi spelar Pokémon Go och vi skäms inte över det. Barnen älskar det vilket betyder att det är viktigt för mig med och jag tycker det är lika kul och vi kommer ut tillsammans och pratar även mycket om det. Många vuxna tycker att barnens spel och vad de gör online är ointressant men vi pratar mycket om allt kring det och jag tycker det är viktigt att vara delaktig . Sedan gör min adhd hjärna att spelet blir som besatt och vill spela varje dag men vad gör det en del spelar på annat jag tvingas göra spelet till fots. Dessutom träffar man allt från barn till äldre när man är ute och det är kul att så många spelar .

Tänkte rekommendera lite poddar som jag slaviskt följer när jag tränar 

Nr 1 av alla är Tyngres podd. En vecka utan Alex och Andreas händer inte alltid bra gäster och de har fantastiska radioröster 

Nr 2 Styrkelabbet samma som ovan otroligt bra podd med Daniel och Philip. Bra ämnen, roliga och många skratt

Nr 3 Handen på hjärtat. Inte träning men jag sitter och garvar mig igenom träningspassen och de har samma sjuka humor som mig

Nr 4 Styrkebyrån med Johanna och Clara bra podd där man lär sig massor om teknik och annat intressant man kan ta med sig i träningen och även när man lär ut för man känner att man ibland inte når fram med den teknik man vill lära ut så ibland får man nya sätt att förklara samma saker (även om en del aldrig kommer lyssna oavsett)
Nr 4 Tyngre Fredagsmys Carina och Cecilia är helt galna, förvirrade och skitroliga. Skulle kunna lägga den här podden högre upp men den blir delad 4 med Styrkebyrån

Nr 5 Linus och hans vänner, bra och intressant podd med många av de fitnessprofiler som man läser om

Nr 6 Tyngre träningssnack så bra med Jacob och Wille ibland lite för långa och mastiga ämnen men jäkligt intressant 


Nr 7Tyngre Rubriker, kul podd som tar upp akuella ämnen som står i pressen varje vecka

Dessa poddar lyssnar jag på varje vecka och sedan några mer sporadiskt. Tipsa gärna om någon bra podd behöver inte va träning 




Inga kommentarer: