2017/03/20

Inte som planerat

Ibland får man helt enkelt ändra träningsupplägget när varenda skivstång är upptagen när man kommer till gymmet. Det är det värsta när man måste träna på samma tid som alla andra eftersom man jobbar senare på kvällen . Men vad 17 allt går att göra på andra sätt det är bara att ändra planen.
Så självklart får jag byta ut en av mina favoriter kneeling squat men med tanke på min lite ömma rygg så är det kanske bra idag. Blir benpress där man pressar plattan snett upp mot taket. Börjar med uppvärmning de två första seten sedan blir det lite lätta 12or måste spara på benen till veckans kommande pass
Fortsätter till sittande lårcurl och håller lättare vikter passet genom

Bensparken
Lite vadpressar

Kör en "marklyft" variant med kabel som man får grym kontakt i rumpan men även i latsen. Vet att många gör den med rep vänd åt andra hållet och liksom drar kabeln upp mellan benen men jag gillar att göra den tvärtom och med "pinne "
Sedan är det dags för finliret för rumpan
Och sidan på låret 
Och så lite rygglyft som avslutning
Inte riktigt enligt plan men helt ok eftersom resten av veckan är massor av ben så vill jag inte trötta ut dem helt. Labbar fortfarande med vilka vikter och reps jag ska köra. Vill gärna moffa på men det är många intensiva pass innan fredagens vilodag så dagens pass känns helt ok. Lite kortare vila på vissa ställen bara blir så rastlös även om det är bra att vila mellan seten men mer än 1:15 då börjar det klia i kroppen ska nog köra mellan 50 sekunder och minuten så blir det kanonbra.

Ett styrkepass och corepass i gruppträning fick avsluta kvällen

Mitt styrkepass ser ut såhär

5 rundor där varje runda består av 4 olika moment  (detta pass gör jag måndag och torsdag )Mellan varje moment är det ca 7 sekunder men mellan intervallerna endast 1 sekund för att byta plats på stång , rulla ut axlar etc

Uppvärmning gummiband runt ben typ 5 minuter

Stång övningar 28 kg
30 sekunder militärpress 
30 sekunder rodd
30 sekunder benböj
30 sekunder utrullade 

7 sekunder byte av moment 
Hantlar 8 kg
20 sekunder bröstpress
20 sekunder bröst flies
20 sekunder bröstpress
20 sekunder bröst flies

7 sekunder byte av moment 
Viktplatta 10 kg

20 sekunder tricepspress
20 sekunder halv press dvs små pressar
20 sekunder tricepspress
20 sekunder halva

7 (12) sekunder byte av moment 
Gummiband runt knäna ligg på golvet med fötterna på bräda variera bredd 

30 sekunder Höftlyft 
30 sekunder omvänd planka
30 sekunder Höftlyft
30 sekunder omvänd planka

Vila 30 sekunder och sedan kör igen totalt 5 varv

Svettigt men skönt att slippa pulstoppar , avslutar sedan med ett corepass



Så en helt vanlig måndag , hem och ladda med Kycklingbacon inför morgondagen och är det något jag är bra på så är det att äta


Tjingeling 







Inga kommentarer: