2017/03/20

Det här med att skriva något intressant


Vad ska man skriva som är av intresse för någon annan än sig själv om ens det? Just det är ju det svåra om man ska blogga att det inte finns så mycket spännande som händer i mitt liv. Dagarna går i cirklar liksom , full fart med dagmammeriet mellan 6:30-17 varje dag och sedan vidare till gymmet för träning och jobb. 

Kanske skulle visa min träning det kanske är av intresse eller iaf min styrketräning vad jag gör typ och hur jag tänker.

Just nu är jag inne i en uppbyggnadsfas efter en rejält lång förkylning . Nu är visserligen pollensäsongen igång men har en medicin nu som inte gör mig så trött vilket hjälper väldigt mycket, Dasselta heter den.


Nåväl min träningsvecka börjar alltid på på söndagar och nu när det är så härligt ute så cyklar jag till Spånga det tar väl mellan 20-25 minuter beroende på väg jag tar och rödljusen som ofta har röd våg just när jag ska dit 

Sen startar jag veckans långa överkroppspass. Det är nästan 5 set i alla övningar så det tar runt 1,5-2 timmar beroende på vilan mellan seten. Labbar lite med vilken tid som är bäst mellan olika övningar och runt 1:15 är det som känns bäst på det tyngre vikterna och runt 1 minut mot slutet när man inte kör så tungt . 

Vikterna på kabeln i Spånga skiljer sig mot de jag kör på i Solna vet faktiskt inte vilken måttenhet som används så i appen jag använder har jag fått skriva Spånga när jag är där så jag kan få statistiskt rätt. Sista seten kom inte med i skärmdumparna men det är samma som ovan set i regel

Som sagt det är någon skum vikt på kabeln men det är motståndet som är det viktiga inte vikten i sig. För mig skulle det lika gärna kunna stå 1,2,3 liksom

Hantelpressen ovan är liggande bröst på bänk 

Brett grepp i Latsdrag 


Det här va gårdagens pass efter det håller jag två pass gruppträning funktionell styrka och "aerobic" typ.

Sedan cykel hel igen. Hoppas det kommer gå att cykla helt framöver när det inte är så kallt. Cyklar ofta till Spånga men blir hämtad efter passen när det är sent på kvällen och man är kall, trött och blöt men ju varmare det blir desto skönare att rulla hem med.

Ikväll är det underkroppspass och det har fått bli lite färre set av de tyngre vikterna eftersom jag har så många benintenssiva pass under veckan så att göra burpees utan ben som fungerar är inte så skönt 
Så ikväll river jag av drygt en timme underkropp och två pass gruppträning ett tyngre styrkepass och ett kortare corepass

See u later nu ska jag vila en stund med barnen













Inga kommentarer: