2017/03/23

Veckans sista pass

Ja torsdagar är sista träningsdagen på min vecka sedan pausar jag två dagar och drar igång igen på söndagen med ett rejält styrkepass och två gruppträningspass .

Ikväll cyklade jag till jobbet i Spånga, så skönt att det äntligen är vår även om man måste dra en lina bricanyl innan man susar iväg . Ingen busschaufför försökte ha ihjäl mig idag så det kändes skönt. Tar ju inte i för fullt när jag ska till jobbet utan det är endast transport.

Tre pass på schemat som vanligt på torsdagar så kvällen börjar med samma styrkepass jag håller på måndagar följt av ett bollcorepass. Idag lovar jag att magen och rumpan gärna velat stanna hemma men ett jobb är ett jobb bara att bita ihop
Avslutade kvällen med HIIT puls det är konditionsdelen av de andra två HIIT passen jag kör tisdag och onsdag men utan styrkeintervaller. 

Så 11 rundor 
15x3 hopprep
15x3 valfri ben där kör jag snabba fötter på torsdagar för puls 

Vila 20 sekunder 

Burpees 15 sekunder 
Mountainclimber 15 sekunder 
Benböj med tåhävning 15 sekunder, kör de nu när jag har ont i ryggen för att avlasta lite annars brukar det vara med hopp. Gillar pumpen man får i vaderna och låren av dessa dock så jag kanske fortsätter . 
Sedan görs det i 10 och 5 sekunder vardera och så vila 30 sekunder så drar man totalt 11 rundor som sagt. Lite kräkvarning ibland . Idag hade jag som mål att hinna minst 6,4,2 burpees per runda vissa rundor blev det tillochmed 7 på 15 sekunder så det va ett bra flyt. Hade vara en deltagare idag till passet så hen är van att gå vilket gör att man kan köra på lite tuffare för sin egen del och maxa ut veckans sista pass. Så nu är jag rejält slut och lagar två rejäla burgare till middag. 


Så sov så gott det ska jag göra efter en tur på spikmattan




Inga kommentarer: