2017/03/26

Men städa efter er !!

Hur kul är det att komma till gymmet och någon / några spridit ut sina grejer överallt. I gruppträningssalen hade en bänk dragits in och skivstång med massa vikter och hantlar. Tuggummi på golvet och sen bara lämnat. Vad fan är det för stil? Ute i gymmet va hantlar utspridda överallt och även där bara lämnat. Fan era morsor jobbar inte där
Själv va jag iaf taggad att köra igång efter att ha röjt bort allt och förlorat massor av träningstid . Beslutade mig för att öka vikter alt reps idag beroende på övning . Brukar försöka göra det med någraveckors  mellanrum när repsen blir 8 eller fler så börjar det bli dags liksom. Jag är ju egentligen inte intresserad av vikter på det sätt att jag vill nå en viss tyngd , det finns ju vikter jag aldrig kommer kunna nå pga min överrörlighet och min skadade häl så vissa saker går bort

Började iaf passet med sittande rodd, har ju tidigare berättat att de olika magasinen mellan gymmen är olika så jag har ingen aning om vad för enhet de mäter i. Den tungd jag hade idag motsvarar inte det samma i vikter som jag kör i Solna
Skulle inte få upp fullt magasin här om det motsvarar 63,5 kg men på andra gymmet skulle motsvarande vikt inte va några större problem . Iaf så är det skitsamma med vad det är för vikt det är motståndet jag vill åt

Vidare till hantelrodd och 35 kg hantel. Har tränat upp greppet ordentligt för att orka hålla kvar utan handskar.

Känner mig lite klenare i vänstern faktiskt.


På militärpressen ökade jag på från 40 till 45 kg men repsen blev inte så många . Känner av att man ökade vikterna
Även bröst fick sig en ökning från 22,5 till 25 kg hantlar 
Faktiskt inte så farligt tungt även om det självklart känns

Ökade på lite på latsen med och även här är det samma skumma magasin som på rodden
Eftersom min ena axel är så överrörlig vågar jag inte ta tyngre än 15 kg utan assistans så jag ökade på repsen istället
Biceps är trötta och får va kvar på samma vikt


Pushdown i kabel och även här är magasinet skumt så vikten vet jag inte säkert 


Eftersom tiden va så knapp pga av städningen så fick jag bränna av det sista ganska snabbt innan mitt pass startade. Occlisionsdelen fick jag stå över

Höll ett pass i Funktionell styrka med gummiband och kroppsvikt och det är tungt det med men sedan blev det andra passet endast en deltagare så den valde att gå hem vilket gjorde att jag kunde köra en halvtimme occlusion 


La vilan på 40 sekunder mellan seten och jag lovar det sved i armarna
Att lätta på banden är en befrielse 


Så en bra träning idag måste jag säga missade att ändra i Endomondo att jag cyklade hem så det blev endast tiden reggad.


Nä hörni simma lugnt 




 

Inga kommentarer: