2017/03/27

Legday

Som vanligt på måndagar så ska benen mosas sådär lite lagom. Det får inte va för lätt men inte heller så tungt att man inte klarar av att jobba resten av veckan . Det är ju några pass som ska klaras av. 

Idag är det lönemåndag så lugnt i gymmet så jag fick en stång på den plats jag vill ha vid en spegel . Värmer upp med kneeling squats på 60 kg två set innan jag kör fem set med 100. Kändes lätt och hade kunnat köra tyngre men måste tygla mig
Bara att bita ihop och labba med vilotiderna mellan seten. Svårt att pricka rätt men 1:15 verkar va det optimala för mig om jag ser till ett snitt men inte mer.
Har mycket baksida på mitt styrkepass på kvällen så det får bli lättare lårcurlar
Funderar på det där med antal set kör alltid 5 när jag har tid tycker det passar mig eftersom jag inte vill köra slut på benen helt. Hade jag kört ben på en fredag hade jag kunnat maxa på men jag har faktiskt inte lust att försaka mer av min tid för träning och jag ska ju varken tävla eller slimma till mig är snygg ändå 
Nåväl benspark inget exotiskt över det alls. Skit som ska göras fast jag lyssnade på en podd för någon vecka sedan med en kille som kör cbb han körde högreps på låga vikter och då snackar vi typ 125 reps per set. Hmm kanske något man skulle testa när man kör lågviktsvecka och se vad som händer

Fortfarande har jag svårt att hålla mig borta från den liggande benpressen. Idag hade någon ändrat vinkeln men jag va för lat för att ändra tänkte att lite omväxling gör ju inget 
Jag tror faktiskt jag körde fem set men glömde att logga ett men vad spelar det för roll.

Körde av mina marklyft i kabeln lite snabbt
Och sedan är det dags för baksidan eller rumpan framförallt . Står framåtlutad och pressar ett rakt ben så högt upp bakåt det bara går. Körde ett ben i taget istället för att byta snabbt mellan som jag brukade göra förr. Testar lite olika men hur som helst lovar jag att de sista repsen är man gråtfärdig . Minskar vilan mellan seten till 30 sekunder för att det ska bli rejält jobbigt


När jag kör utsidan så kör jag vartannat ben nonstop utan någon paus inte så skönt med tanke på att den övningen kör jag mycket med gummiband både liggande och stående på mina pass flera gånger i veckan så det suger fett på låga vikter. Är ju inte så viktkåt utan tycker kontakten i alla muskler är viktigare än att lägga på vikter. Kan jag inte hålla hela kroppen på rätt plats för den vikt jag jobbar på så får det va. Försöker mässa ut det på mina pass med blandade resultat.

Sen började tiden rinna mot sitt slut så vadpressar fick bli dagens sista övning så jag skulle hinna bära upp allt till mitt styrkepass

Plockade med mig skivstång 28 kg, hantlar 8 kg och viktplatta 10 kg för att köra mitt intervallstyrkepass. Ändrade om lite på tricepsbiten för de som ville så man kan ligga på bräda istället för att stå men fortfarande samma tidsintervall . Kändes bra så det kommer vi byta till för de som vill.

Ett tungt skönt corepass innan man äntligen får gå hem.

Gick förbi en sån där jag hatar dig spegel och kände mig väldigt fet men sa till den att jag skiter i vad du säger jag duger som jag är

Så det blev en skön kväll som vanligt på måndagar så får vi se om dagens upplägg är bra när det är dags för spinning och HIIT intervaller i morgon

So long babes 


Inga kommentarer: