2017/03/29

Ny tanke

Ok jag vet jag är strulig eller kanske är jag inte det men jag labbar med mitt onsdagspass i gymmet för att hitta rätt. Det är ett överkroppspass så jag vill i första hand komma åt latsen. Idag tänkte jag att jag ska låta mina stackars armbågar få lite avlastning och bara köra en övning som jag anser inte belastar dem speciellt mycket. Jag kallar den för Latsrotation.  Finns säkert något annat bra svenskt namn för den men det viktiga är ju att jag vet vad jag ska göra



Så jag tänkte att jag har en timme ungefär att slå ihjäl så jag kör så det ryker. 30 set men varierande vikter och reps till fail . Eller nära det iaf. Den här "maskinen" är gammal som gatan men jag älskar den men remmarna tappar ibland så det hackar om man kör många set eller för kort tid mellan dem. Jag höll 1 minut mellan seten. Så 5 set sen ner i vikt sedan upp igen och sista setet ville jag ha låg vikt och hade hoppats kunna köra 50 reps men då sa maskinen ifrån så det blev typ 20




Många set blev det och en väldigt trött lats

Höll ett pass bollcore och så blev det som vanligt HIIT passet med styrka samma som igår men jag minskade till 5 kg hantlar eftersom jag har en tung morgondag



Trots att jag ibland tar i så jag tror jag ska avlida så är pulsen inte direkt hög så jag kanske är en zombie 


De är nog inte lika bra på burpees som mig.

I morgon är det styrkeintervaller som i måndags , Bollcore och HIIT Puls där man kör 11 rundor av dagens pass men utan styrkeintervaller så det är bara att ladda om



Nä nu ringer snart sovklockan är helt slut


Inga kommentarer: