2017/03/17

Nu är jag här igen....

Efter långt uppehåll, bortglömda inloggningsuppgifter etc så är jag åter inloggad. Tror ju inte jag varit saknad men ok ibland vill man skriva en rad eller två om inte för er så för en själv

Vad har hänt sedan sist? Faktiskt ingenting inte något alls . Skulle inte barnen bli äldre skulle man tro att tiden står stilla. Ok min äldsta har gift sig och det va stort . 
Men utöver det så är allt som vanligt och det är grejen men nu har jag gjort ett försök att bryta mönstret. 


Japp så är det. Om man tittar på Facebook och de återblickar man får till statusar varje dag så är det hälsa ( läs gå ner i vikt) och träning som är på topp. Älskar att träna och jobba med städningen och kommer alltid göra det men sen är det det första. Hela mitt vuxna liv har varit fokus på vikten trots att jag idrott sett pendlat se senaste säg 8 åren om man börjar räkna efter sista barnets födelse på en vikt av 75 kg +/- några kg hit och dit. Ingen farlig vikt eller så men trots det detta jävla kanorijagande. Men allvarligt ser jag ut att behöva räkna kalorier? Ser jag ut att ha tid och ork med det? Och framförallt för vem gör jag det? Ja inte är det för nig själv jag gör det om man riktigt rannsakar sig själv. Faktum är nog att det mer är för dig och för din bild av mig. Jag ser blickarna på gymmet så fort man är på fel ställe i hormoncirkeln att någon tänker att jag gått upp i vikt och numera tänker jag att ja kanske har jag gjort det men vad gör det dig liksom. Innan tänkte jag att jag vill nog gömma mig. Man som gruppträningsinstruktör som står och visar träning hela kvällarna känner att man måste se "fit" ut trots att ni egentligen skiter i vilket det är min kunskap ni vill åt och hur jag ser ut är inte viktigt alls. Så alla hjärnspöken skapar en form av hälsohets som inte är sund inte i mig iallafall jag behöver den tiden till viktigare saker. Så nu tänker jag aldrig mer räkna kalorier. Tänker leva med min sunda livsstil som faktiskt måste räcka med tanke på att jag håller mig någonstans runt 75 kg som sagt lite hit och dit.

Så om du tänker dessa ord 

Du som tränar så mycket borde ju vara smalare
Du som tränar så mycket borde ha mer muskler kommer jag svara

Ja för jag tränar och jag är stark, rejält stark. Ja inte strongman satt även om jag nog skulle vilja. Jag lyfter tyngre och effektivare än de flesta och jag äter massor. Så om det sticker i dina ögon att jag lägger på mig ett och annat kg så blunda , vänd dig om eller titta på någon annan för jag har inte bett dig kommentera min kropp, jag har inte bett dig titta på min kropp och kanske skulle du berätta för din respektive isf hur du studerar andra kvinnors kroppar det gäller oavsett vilket kön du har, om du tror du är starkare än mig så häng med mig en vecka eller varför inte bara ett träningspass och gör samma som mig.

Så om du har åsikter om min kropp, tycker min mage eller lår för den delen vuxit så lovar jag dig att det är är jäkla massa muskler innanför fluffet och de kräver föda 

Så det så








Inga kommentarer: