2008/06/02

Sten i hjärtat och gubben till akuten

Ett underbart träningspass på gymmet med både styrka och spinning. Kör ju inte tills jag blir totalslut men det var en befriande känsla att få träna ordentligt.

Fick veta att min favorit instruktör ska sluta och det va som om en sten klumpade sig i hjärtat. Mina hormoner är ju väldigt känsliga just nu och hade jag riktigt fattat vad som sas just då så hade jag nog börjat böla. En stor inspirationskälla för många försvinner och kommer lämna ett stort tomrum . Det blir med andra ord ingen mer afro och det är något som gör mig ledsen i hjärtat så kanske att det blir Urkraft i höst en kurs om jag har råd.

Gubben va nere på vårdcentralen idag för att svullnaden inte går ner i hans skadade vad. Läkaren hittade en hård knöl som han blev orolig för att det kunde vara en propp. Så nu har gubben tagit sin remiss och åkt in till akuten och vi får hoppas att det inte är en propp med tanke på all omega-3 han proppar i sig och att det går relativt snabbt.

I morgon ska vi ner och bada med alla små ska bli spännande att se om de går ner i vattnet i stora bassängen annars får Peter vakta de som inte vill vara där i lilla och så är jag med de som vill vara i stora och leka.

Jag ska lägga mig, borde baka bröd men det får bli i morgon. Ska kolla upp bok om ayurvedisk matlagning bara för jag är så peppad att äta efter det men även att leva efter det för det va så många poletter som trillade dit både vad gäller mig själv och mitt beteende och även de runt omkring mig. Man får en ökad förståelse när man vet vilken doscha en person domineras av och det gör att man själv kan få mer balans runt sig. Skulle vilja gå en riktig utbildning i ayurveda det finns en 1 årig jag skulle vilja gå men inte nu när bebisen kommit och blivit lite större så kanske om ett år

Inga kommentarer: