2008/09/15

Bestämmer redan över mamma

Visade lägenheten nu i em och de var jätteintresserade, tyvärr ska de titta på Annikas lägenhet oxå och de bor ju högst upp och de har även visat intresse för stora 5an fast att jag vet de inte har råd med tanke på att hon inte har någon inkomst men de vill ju oxå ha större och kunna få både egna rum till barnen och kontor tror jag de vill jättemycket så det lär ju bli lite figth hoppas bara familjen som var här inser fördelanrna med att bo långt ner före sjöutsikt och 7 våningar upp. Iaf med tanke på hur ofta hissen är trasig är det ju skönt att slippa vandra alla stegen upp. Fast jag unnar dem ju att få större och vi kan ju alltid bo kvar vi trivs så bra här så vi får ingen panik för en sån sak bara lite tråkigt när de viste innan att vi sökte just den lägenheten och sedan söka samma med tanke på att de har hela Stockholm som önskemål i sina byten och inte är låsta här i Solna på samma sätt som vi med jobb och skola och så. Men som sagt världen går inte under iaf. Ska visa lägenheten för en annan på onsdag men jag sa till honom att jag ville han skulle ta kontakt med de i 5an först för att förvissa sig om att de fortfarande var intresserade av hans lägenhet annars är det ju ingen ide att han kommer hit.

En sväng till gymmet som blev aldeles för kort. Med jordens träningsvärk från gårdagens core pass på boll kliver jag upp på spinningcykeln och kör igång. Viggo ligger inte alls som jag vill utan på sniskan så huvudet ligger och trycker mot ljumsken och varje gång knät/låret kommer upp på höger sida är det total protest. Så det var bara att kliva av efter 30 minuter. Gissa vem som bestämmer? Nytt pass i morgon ska prata allvar med lillkillen tills dess. Försökte med alla medel att putta undan honom men han låg som klistrad på sin egen önskade plats.

Gubben ska jobba natt i natt så det blir gott om plats i sängen även om Lowa har en tendens att trycka ut mig hur jag än ligger. Betalade räkningar för över 30 000 nu ikväll inkl min skatt och det är långt ifrån klart. Man blir lika lycklig varje gång men det är en sån där månad nu med massor av extra saker. Måste köpa ny säng till Mimosa för hennes är på väg att rasa sönder. Ska koll apå Blocket om den finns där, vill ha samma som Lowa har till henne, Mimosas säng köptes till Mia när hon var liten sedan har Freja haft den och deras två kusiner så den har gjort sitt. Inget överlever Mimosa ;) Ska sälja våra Britax Freeway stolar som vi har, har ju 2 st och ena är knappt använd. Lowa ska få en stor som är godkänns från 3 år frammåt hon har ju sannerligen vikten inne och det är så trångt för hennes ben nu att det är grymma protester och bältet sitter åt och med vinterkläder sen kommer det inte fungera alls. Har ju lilla babyskyddet kvar till Viggo det får duga tills det är dags för större stol och då vill jag sondera lite mer vilken stol vi ska välja. Funderar även på att sälja vår Baby Travel jogger enkelvagn som det iaf inte kommer gå att sätta en insats i eftersom dne är annan storlek än dubbelvagnen och den används inte så en ordentlig röjning i källaren börjar va på sin plats och lägga annonser på Blocket. Någon som har behov har bilstolar eller en jogger så hör av er.

Inga kommentarer: