2008/09/23

Tror vi börjar bli sänkta hela högen

Igår när vi gick in från lekparken var Lowa på sitt argaste och suraste humör som det bara går. hon skulle inte alls gå in fast att alla andra redan gått hem. När jag klädde av henne som jag aldrig gör men under den protest som rådde så va det ett måste så klädde hon på sig allt igen och stod vid dörren och vrålade att hon skulle gå ut. Struntade i henne en stund och såg hon gick emot sitt rum, la sig på golvet vid tröskeln och somnade med käderna på. Vällingflaskan stod kvar bredvid.

Jag som var supertrött dels efter den långa vakentiden på natten men även en förkylning jag tror är på gång knatade iväg på föreläsning som var superintressant och gärna hade fått hålla på några timmar till men alla satt som ufon trötta efter en lång arbetsdag och snörvlandes. På väg hem smsar gubben att han vill ha pizza och det händer ju inte så ofta och klockan var ju mycket och alla hungriga så det fick väl bli det då. Men det smakade inte så bra så nått är på gång i kroppen. Lowa som åt typ en halv vuxenpissa gick och la sig och somnade efter den och sov till efter kl 8 i morse!

Så alla snörvlar och är lite småsega, Maria som var hemma på fm igår för sin migrän kom upp och mådde uselt i morse och kräktes så det kanske inte var migrän iaf utan nått annat så hon fick lägga sig igen. mer eller mindre tvingade henne att gå till skolan i går efter att värktablettena börjat verka skulle kanske inte gjort det men jag vill inte lärarna ska bli putta i den nya skolan för att hon har frånvaro p.g.a. huvudvärken. Vill inte heller att hon tar sina jättedyra tabletter som kostade typ 1000 kr för 12-16 st det blir lite mycket pengar fast hon kommer väl upp i frikort visserligen vid nästa köp. Panodil och ipren som hon fått (tror jag) verkar inte fungera iaf. Måste hitta triggern till hennes utbrott men kan inte hitta det. Ska på en föreläsning i oktober om smärta och då mycket om just migrän hoppas att lära mig mycket mer då. Tycker så synd om henne när hon mår piss och hoppas inte nyaskolan tror hon hittar på som hennes förra mentor gjorde. De har inte sett hur hon mår när det är som värst och de tär svårt att föreställa sig om man bara haft vanlig huvudvärk själv men här kräks det och hon kan inte äta och knappt dricka när hon mår som sämst det hittar man ju ibara inte på.

Ska försöka få ut ungarna nu som leker spöken och inte alls vill gå ut. Vi skulle till parken men de vill gå och köpa fler ficklampor så det får kanske bli det. Vi har bara 2 st och batterierna är slut i ena så det blir lite tjafs om vem som ska ha dn fungerande som snart batterierna är slut på oxå. Skulle behöva en laddningsbar så det bar aär att ladda upp. Men nu springer d emed filtar över huvudet allihopa in och ut i badrummet som de släkt ner. Det är mörkt i hela lägenheten för spöken gillar mörker säger de. Och så springer de, krockar, tjuter och busar om vartannat. Ska försäka få ut den i dimman som råder, Åsa sa det skulle bli 17 grader ute och det är svårt att tro när man vet det är strax under 10 grader ute nu. Men solen kom ju i går em när alla barnen skulle gå hem så hopp finns ju även om det är ett litet hopp.

Ska på föräldramöte i Marias skola ikväll, första föräldramötet på länge jag går på de tär alltid så knöligt när det legat ute i Sollentuna för med de bilköer som är här i Stockholm tar det en evighet att ta sig dit vid de tidpunkterna men nu är det ju bara ett stenkast bort typ 800 meter ;) så det tar väl 5 minuter att gå dit vilket är mer rimligt än en bilkö på 1,5 timme för 18 km. Är alltid lite nervös för föäldramöten vet inte riktigt varför men jag tror det är för att jag är rädd om vad de andra föräldrarna ska tycka om mig. I Marias förra skola (den Freja fortfarande går i ) bor nästan alla i stora villor, spelar golf och är snobbiga i övrigt. Ja inte alla förstås smen många är lite "bättre "än andra i deras ögon. Invandrare finns knappt innanför området på skolan och det är uppror så fort klasser från andra områden skall in på skolan. Ja ni fattar ingen förståelse för folk som är låginkomsttagare eller bara inte alls vill vara supersnobbiga. Dessutom är ju alla deras barn änglar och aldrig gör nått dumt. Och med sånna människor gör jag ingen nytta känner bara avsky och undviker att sätta mig i situationerna där jag inte kan hålla tyst och be dem öppna ögonen för verkligeheten. Men nu vet jag att det inte är samma typ av folk i nya skolan för det är betydligt mer invandrartätt, Maria har fått en ny kompis som inte är svensk och det glädjer mig de verkar hänga ihop ganska mycket. Många jobbar i normala yrken och inte bara på banker och chefsposter etc utan faktiskt både som städare och vårdbiträden och fan de är stolta över sina yrken. Jag har alltid fått smyga med vad jag arbetar med men jag har ju nästan varit egen företagare hela mitt liv men det är ju inte samma sak i de andras ögon för det är inte i nått högpresterande yrke det hör på toenn från de andra föräldrarna. Så det ska bli så skönt med normala föräldrar så mna kan slappna av. Dessutom är jag stolt över min dotte räven om jag kan tycka hennes klädstil jus tnu inte är den rätta för skolan men det är hennes fas i livet och jag tänke rinte hindra henne. Vi var väl lika dana på den tiden det begavs även om kjolarna inte var riktigt så korta :P

Nä fan nu ska jag jaga på barnen de vill itne alls gå ut de tittar på mig och undrar vad jag pratar för grekiska de har så kul här inne men ska det bli mera ljus här så måste fler ficklampor inhandlas så till Överskottet ska vi gå.

Inga kommentarer: