2008/09/04

Varit på MVC idag.

Är alltid lite pirrig att går till MVC även om jag tycker att kontroll så här nära ett ultraljud är lite onödigt men man ska ju följa planen. Vi var sent ute för gubben sov när vi skulle åka och han skulle med och småttingarna. Alla småttingarna slutade så pass tidigt idag stt han kunde hänga med och det är ju kul att han gör det någon gång. Men som sagt det blev stressigt, med en halvtimme tills det var vårt tur sitter vi i bilen, måste tanka och sedan ta oss hela vägen ut till Sollentuna, hitta parkering och gå in men vi hann in presic som hon kom för att hämta oss.

Allt såg bra ut, hjärtljuden låg på 146 som det brukar ungefär när jag lyssnar själv, sf måttet var stort för tiden som vanligt och låg på 22 jag tycker det gjort det ett tag men jag är inte så bra på att mäta. Hon kunde nästa ge mig 23 men det är kontroll igen om 4 veckor så vi skrev 22. Skämms ju nästan när man talar om vikten 84 kg :( Men Eugenia var inte alls orolig allt fullt normalt, mitt blodtryck var ovanligt högt för att vara mig och låg på 120/74 mot de 104/60 jag hade på inskrivningen men nu var vi ju superstressade och så hade man jobbat hela dagen så det var lite lite annat. Men man får se till att det inte går upp mer. Så allt var bra med lille Viggo och min bm Eugenia jublade när det äntligen hade blivit en pojke. Jo jag börjar ju oxå känna mig bekväm så det är ok bara lite märkligt.

Nu har jag beslutat eller vi har beslutat att en 4a är uteslutet. Men vi har även sett att d ei den 5a vi vill ha på Släggbacken har markerat för en lägenhet som de vill ha och jag hoppas att den som sitter i den kedjan som vill ha en 3a har lust att kolla på vår men många vill ju ha deras 5a. Så till alla mina vänners glädje blir jag väl kvar på samma plats tills Viggo är iaf 1,5 -2 år och behöver mer utrymme. Då börjar det ju bli dags för skiftbyte bland dagbarnen när 6års börjar så den nya kullen är inte lika beroende av att vi bor just här. Men har vi tur blir det ju en 5a ledig här i krokarna och vår värd släpper till. Tror nämnligen den på hörnan är såld nu för målarna var i den trappen och jobbade hela början av veckan. Sjukt att man inte kan göra nått åt saken

2 kommentarer:

Marie sa...

Kul att gå till BM, vi ska dit nästa torsdag, får se om hon mäter SF-måttet.
Det mest intressanta ska bli mitt blodvärde, det var så himla högt förra gången så jag hoppas det sjunkit till ofarlig nivå.
Nu ligger magbild uppe. Det har inte hänt så mycket verkar det som. I och för sig har jag lite bättre hållnig på dagens bild, det kanske påverkar lite.
Hoppas att det går bra med lägenhet. Vi håller också på att leta annat boende, helst hus, annars något med hiss eller i alla fall mer lättillgängligt än tre trappor utan hiss.

Unknown sa...

De ska mäta sf måttet det är ju det som styr hur barnet växer. Ska genast titta på din mage min känns jättestor och har växtvärk och drar och sliter