2008/09/12

Ont i hela kroppen

Yogan började igår kväll, visserligen med mjukstart eftersom det va en del nya men det gör ju inget för mig som får modifiera lite övningar så det passar min svällande kropp. Jag måste erkänna att köra styrka innan passet när man väger nästan 10 kg mer än senaste kursen känns i armarna när man gör solhälsningen utan att ligga med magen i backen och armarna som ska trycka upp mig. Shit har ont överallt i kroppen idag många små muskler som lagt sig i vila.


Pratade med min pt härom dagen om träningsmålen när Viggo är född. Är lite sugen på och satsa på styrkelyft om kroppen pallar när det här är klart. Har ju mycket styrka och lite finslipning på tekniker och explosivitet så får vi se vad det leder till. Kul att ha ett mål och att jag saknar kroppen jag hade innan missfallsdeppen och innan Viggos inträde i min kropp är ingen hemlighet och jag har ju aldrig slutat den tunga träningen och mina kondpass så jag räknar med att vara i toppform inom ett år från han är född fast man vet ju inte om nästa är på gång då ;-)


Skönt det är fredag idag, ska träffa vår 2e förlossningsbarnmorska ikväll. Man har ju 2 st så allt går säkert till. Hoppas hon är lika bra som Ann men det tror jag de har jobbat ihop länge så det går nog bra.


Gubben jobbar i morgon så jag får ta simskolan själv men det ska nog gå bra. Gubben fyller dessutom en hel drös år i morgon.


Höra nått kul? Gubbens så braiga bil fungdrar inte. Skadeglädjen står på topp, jag vill ha en minibuss!

Mvh

Veronica
Dipl. Kostkonsult , Dagbarnvårdare

Inga kommentarer: