2008/09/03

Ännu en kedja på gång

Nu visserligen bara på en 4a på Släggbacken men på 110 m2. Kan vara lite litet men vi får se om de är värt de 8200 + el kostnader det medför. Vi har ju 6500 inkl el nu så det blir ju lite skillnad med tanke på hur lite extrautrymme man får. Men man får räkna på det och väga för och nackdelarna. Vi kan gott bo kvar här om det bara gäller 1-2 år och fortsätta bomba våra grannar tills någon ledsnar eller dör typ. Och ska gubben nu vara pappaledig på halvtid så behövs ju alla pengar man kan få in och då vill man ju inte det bara ska gå till att bo för. Val och kval är ju skitbökigt, en annan ska är ju om det är en 5a så det blir fler rum. Fast annars får han väl jobba som vanligt och så får jag ta in en extra personal de 3 timmarna per dag 3 dagar i veckan tills gubben slutar i normalfallet det går ju det med och ger troligtvis inte samma kostnade runder en period om det blir för dyrt. Fast det löser sig som de på hans jobb inte vill jaga ner honom på halvtid redan nu som de försöker och att han ska halvtidslön för den halvtid som blir när han blir pappaledig och det kan man ju räkna ut med röven att det blir inte många kronor kvar utan han skulle få jobba alla helger eller nått sånt för att det skulle gå ihop sig. Men skulle han vara ledig på heltid skulle vi förlora barnomsorgspengen för tjejernas heltid vilket motsvarar dryg 10 000 per månad i inkomst för min del och det är ju inte att tänka på utan den lösning vi redan beslutat om är ju den bästa eftersom de börjar så tidigt på morgonen ute i Årsta. De går ju nästan hem när andra börjar jobba så halvtid för dem är ju helt andra tider än halvtid för normalarbetaren.

Va och träffade lilla Kajsa jag doulade fram i juni idag. En så söt liten tjej med glatt humör. Tänk att tiden går så snabbt det är otroligt. Hoppas det blir en liten till där så jag får doula henne igen.

Snart är det Viggos tur att komma. Fick alla kläderna jag köpt på Tradera idag, oj så pojkigt allt var! Det börjar kännas i kroppen nu att det faktiskt är en kille som ligger där inne och man blir mer och mer vän med situationen även om det är konstigt. Men någon gång måste jag ju bli pojkmamma oxå eller hur?

Inskolningen med nya tjejen flyte rpå superbra, har nte hunnit ta bilder ännu Åsa sorry ska se om man får tid i morgon. Det ösregnade på oss idag så det var inte läge att plocka fram kameran då på fm. I morgon är första dagen utan mamma så jag hoppas det går lika bra för henne som det gjort hittills. Så går det bra och solen skiner ska vi ta oss till pampas tänkte jag, det är önskemål från barnen men allt beror ju på vädret. Idag började det ju ösregna och tur var väl att barnen hade stövlar och gallonisar på sig för det var fint när vi gick. regnjackorna var hemma för det var 17 grader rena sommaren.

Nä nu ska jag duscha, i morgon är det MVC besök och sedan träff med nästa bebis som doulades ut senast. Full rulle

Inga kommentarer: