2008/09/04

Låg vaken i natt

Ja det gör jag visserligen varje natt för jag har blivit så dålig på att äta mina mellanmål så jag är skithungrig mitt i nätterna och jag försöker att inte ät men måste för att kunna somna varje natt. Så ett glas mjölk och två smörgåsar så somnade jag. Men varför jag låg vaken mer var ju att jag ligger och vänder och vrider på hur vettigt det är att söka en 4a för vår del. Det ger ett sovrum till men våra små får inget rum utan storbarn då iaf så det faller lite med själva syftet då. Och är det vettigt att betala mellan 2000-3000 kr mer i månaden inkl el för att få ett sovrum till och kanske max 30 m2? Lite dyr m2 kostnad kan man tycka. Så man står i valet och kvalet om man ska ta bort 4orna ur våra sökningar och endast söka 5a eller större. Finns ju 6or men de ligger på Framnäsbacken och det är helt fel sida fältet.

Eller så letar man upp en billig lokal här i Huvudsta och flyttar verksamheten dit, kan bli en extra kostnad på några tusen men det står ju företaget för då för nu får man ju inte dra av nått för att man har verksamheten hemma vilket är helt galet tycker jag. Man får skatta bort pengarna istället och då kan man ju lika gärna lägga dem på en lokal och få bort verksamheten hemmifrån. Det ger betydligt mer plats för oss här hemma.

1 kommentar:

Barbro sa...

Om ni nu ändå ska byta, så se till att det blir stort nog åt hela familjen i första hand! Annars kommer ni nog bara att ångra er efteråt, att ni inte valt tillräckligt stort.

Och om du har möjlighet att skilja på hem och verksamhet är det väl bara bra; det ger ju Lowa och Mimosa en chans att ha lite privata grejer också... men å andra sidan är de ju vana med andra barn i hemmet och det man inte vet saknar man ju inte... men kanske det kan vara skönt för resten av familjen. Om nu Peter behöver sova på dagarna och du kanske också vill kunna skilja på jobb och fritid.

Antar att allt är en kostnadsfråga. Själv tycker jag det hade varit idealiskt om jag haft ett rum till som kunnat fungera som lekrum till dagbarnen, och man kunde stänga dörren om "jobbet" på kvällar och helger...