2008/09/29

Snart doulning igen

Idag var jag och träffade mitt nästa doula uppdrag som nog är mitt viktigaste hittills. En utländsk ensamstående kvinna med skyddad identitet som behöver stort stöd. Pro bono för min del och det känns viktigt att kunna hjälpa till när en människa haft det så svårt både psykiskt och fysiskt. Det enda jag är rädd för är om det krockar med jobbet för jag har ingen back up av förklarliga skäl på detta uppdrag. Man blandar ju in så lite folk det bara går när det är ett sånt här känsligt uppdrag. Men allt brukar lösa sig och förhoppningsvis blir det kvälls eller nattetid så det inte stör jobbet. Helg vore ju det bästa.


Funderar en del på vad Viggo ska heta mer än Viggo. Svårt när man inte har några familjenamn att föra vidare och man vill ju ha nått som passar ihop. Viggo Elias tycker jag är fint. Har ni några förslag?


Längtar iaf ihjäl mig efter honom ska bli spännande med en kille. Den 15e ska vi på 3D ultraljud vi bokat tid för. Alla dagbarnen, min mamma, svärmor, Åsa och gubben ska med och barnen pratar om att se Viggo på tv inne i magen. Mimosa frågar varje dag hur stor han är och Lowa ska känna på magen. Alla dagbarnen har dessutom egna bebisar i magarna.


Ska försöka sova nu

Mvh

Veronica
Dipl. Kostkonsult , Dagbarnvårdare

Inga kommentarer: