2008/09/07

Vi är många fler

I Aftonbladet idag kan man läsa om en tjej som snittades under sin förlossning och bedövningen inte tog. Lovar att hon inte är ensam samma sak hände ju mig när jag snittades med Mimosa och Alva. Narkosläkaren stack och stack utan att hitta rätt, läkaren var för sen och hade inte tid att vänta när hon väl var där utan började sprätta upp mig innan jag var bedövad trotts att jag sa till att jag kände den kalla tussen och kunde helt klart röra på benen. Hade inte narkosläkaren varit snabb med lusgasen hade jag nog svimmat av helt och hållet.

Man kan ju inte göra så mycket åt det för hur ska man kunna bevisa att en bedövning inte tagit när de gett rätt dos och allt? Min bedövning började ta ute på uppvaket och höll ine i speciellt länge. Jag är dessutom svår att bedöva tandläkaren får typ g emig 5 sprutor innan det går att göra nått. Att bli sövd va det inte tal om dör banren kanske inte skulle klarat den påfrestningen.

Men vi är många fler som råkat ut för samma saker och inte bara när det gäller kejsarsnitt utan även om man ser till andra vakna operationer där de inte lyssnar på patienten :@

Inga kommentarer: