2008/09/08

Ska köpa ny vagn idag :)

Ringde Babyproffsen om den vagn jag ville ha, nu hade de haft erbjudande förra månaden på de vagnarna men hon lovade at tkolla om de hade en röd kvar för det är det jag ville ha och om jag köpte den idag så skulle jag får erbjudandepriset samt den mjuklift som ingick. De hade ingen -08 kvar men en röd -07a som jag får ytterligare 500 kr rabatt på. Inte ig emot för nu behöver jag en ny vagn, det är tungt att vrida om den stora Emmaljungan när man har en växande mage så ledade hjul är välkommet. Nu funderar jag ju på om jag ska köpa liggdelen till eller inte, de hade inga röda hemma men det går ju att vänta me ddet fast jag är inte säker på att de ens har den i rött. Men isf blir det en svart. Det kommer ju vara vinter när Viggo kommer så han ligger mer skyddat i den än i en mjuklift eftersom den som sitter bredvid kanske inte vill ha regnskydd fast att det är snöstorm. Så det blir nog en svart.

Ska även köpa ett väggfast skötbord så jag kan kansta ut den gamla byrån men det jag vill ha har de inte hemma, ska kolla vad det kostar i jämförelse med ett enklare väggfast. Det fanns fack i det oxå så man kan förvara blöjor i dem och tvättlappar. Ska kolla hur det ser ut på plats.

Sen är det ju hundra miljoner andra saker man vill ha oxå, bärsele, skötväska etc etc listan kan göras lång.

Inga kommentarer: