2009/04/10

Badpremiär

Sov som en kratta halva natten när lillebror skulle snutta konstant.
Igår kväll fick vi ge extra från frysen för han skulle snutta i flera
timmar på kvällen så det tog helt enkelt slut. Men sen blev han glad
och somnade sött. Men som sagt kl 3 va snuttningen igång igen. Men han
är så söt så det gör inget. Körde en timme spinning i morse det va
skönt att vakna upp till.

Åkte till Fyrishov och badade så Viggo kunde bada in nya byxorna. Så
duktig badkille som orkade nästan 30 min plaskande om dök utan
problem. Fast dyket har vi ju övat hemma i badkaret. Att åka till
Uppsala och bada får en att känna sig smal. Satans vad feta många är
och jag brukar inte ha fördomar men när ganska små barn väger lika
mycket som mig är det fel.

Måste berätta nått som gjorde mig apsur på badet. Vi hade gamla
babyskyddet med oss så Viggo kunde sitta i och slippa blöta ner
vanliga bilstolen. Allt torrt och fint tills vi kom in i duschen.
Ställde honom så att inga duschar skulle stänka på honom. Då går en
kärring bara in i en dusch och sätter på handduschen sen släpper hon
den och går. Duschen sprutar ner hela stackars Viggo som får en smärre
chock av den enorma mängd vatten som fyller upp bilstolen. Kärringen
fick mina mördarblickar och drog fort som fan in i bastun. Sen vågade
hon inte ens titta på mig när hon kom för att byta om vid samma bänk.
Lite får man ju tänka även om man inte behärskar språket och kulturen
där man visar hänsyn mot varandra.

McFlurry på donken som tröst till mamma

--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: