2009/04/13

Jag vill ha mer mjölk!

Ja inte att dricka utan att ge min son. Får ytterst sällan fulla bröst
där det räcker att amma bara på ett. Han blir ledsen och frustrerad
när det är slut inför natten. Tur jag pumpat tidigare och kan ge extra
de dagar jag inte tränar. När jag är borta och tränar hinner jag
fyllas på så det finns för natten. På dagarna verkar det räcka för då
sover han ju längre stunder i vagnen och det fylls på.

Vill slippa tillägg men att pumpa ut ingenting verkar inte trigga
igång det heller. Dricker amningsörter i mängder och vatten. Kanske
ska börja med lättöl som ska va bättre än vatten men kalorierna vill
man ju slippa.

Har alltid kunnat amma massor, har visserligen inte varit lika aktiv
då som nu men jag har mindre mjölk när jag är ledig.

Tips!

--
Skickat från min mobila enhet

1 kommentar:

Marie sa...

Du kan få lite av mig. Här sprutar det om brösten. Har aldrig märkt att det tagit slut, inte ens när han snuttat riktigt länge.