2009/04/05

Min man tycker jag ska äta mindre

Brukar inte riktigt skriva allt som rör sig i mitt huvud slutade med det för länge sedan för att så många följer min blogg. Kanske skulle göra som Barbro och låsa den men det vill jag ju inte göra.
Igår sa gubben nått som gjorde mig ledsen och jag vet inte hur jag ska tolka det han sa om han tycker jag är fet eller vad det är han menade.

Han sa att han tycker jag ska äta mindre. Jag tycker själv inte jag äter så stora mängder mat men det tycker tydligen han. Till frukost brukar jag äta 2 ibland 3 ägg i en omelett med fetaost och keso. Till mellis på fm kan det ibland bli ½-1 frukt eller som oftast inget alls för jag glömmer bort till mig själv när barnen ska ha. Lunchen äter jag alltid på en liten tallrik och sällan tar jag mer pasta eller ris (använder bara fullkorn och råris) än max 1 dl, massor av grönsaker och proteinbiten. Till eftermiddagsmellis brukar jag äta en frukt eller några surdegssmörgåsar om jag ska träna. Vi äter mellis ca 14:30. Sedan blir det inget mer förräns jag kommer hem från träningen och i regel tränar jag i 2 timmar eller ca 8-10 timmar per vecka om man slår ut det. Då är jag ju skithungrig och äter mer än jag äter till lunch. Tar ev ett kvällsmellis med en smörgås eller nötter och russin. Gotter äter jag fredag kväll och ibland på lördagar och det händer att gubben är lat och köper hämtmat någon gång ibland mitt i veckan per månad. Annars äter jag inte så mycket mer men tydligen är det för mycket enligt honom. Vet liksom inte vart jag ska dra ner på maten. Han brukar laga middag till oss så det finns när jag kommer hem men då struntar han helt i ev kolhydrater utan det kan bli typ proteinet (fisk/fågel) någon sås och lite grönsaker men inget mer. Att jag tränat styrka och spinning samt ammar tycker han inte riktigt är skäl nog att jag ska behöva mer kolhydrater eller för den delen mer mat.

Känns som han tycker jag är fet och jag är inte fin i kroppen nu det meger jag men jag tränar betydligt mer än många andra både hela graviditeten och nu och framförallt 8 timmar mer per vecka än han gör och han drar i sig skit mitt i veckorna och det gör ju inte jag.

Får sån ångest över min kropp att det inte är klokt och det har man ju redan när man hela tiden får kämpa för att hålla sig i form.

Så antingen är karln helt tom i huvudet eller så är jag rent utanv smällfet ingen får ta bilder på mig nu för spegeln lär ju inte ljuga....

5 kommentarer:

Hanna sa...

Du är superfin, du har precis fött barn och du jobbar på mycket hårdare än någon annan av oss. Du känner dig själv bäst och äter det du behöver, jag är säker på att om någon är medveten om vad som är bra för dig - så är det du!

Unknown sa...

Kram

Jenny sa...

Jag tycker inte att det låter som att du äter för mycket. Du har ju nyss fött barn och nu ammar du. Man behöver äta mera när man ammar så att barnet oxå får i sig näring. Jag tror oxå att kolhydraterna är viktiga vid amning. Det tar ett tag för kroppen att återgå efter en graviditet.

Anonym sa...

Men vilken kommentar, och av din egen man också :(

Jag vet inte hur du ser ut men du ammar ju och tränar, du måste äta ordentligt.

Fråga honom vad han menade.

Kram

Anonym sa...

Hej Veronica. Du har inget att skämmas över, du är super vacker. Skulle hälla en kanna saft över mig för att bevisa att du är det. // Marias pojkvän