2009/04/12

Hypokondriker?

Det bubblar i min mage eller iaf tror jag det gör det för vem blir inte hypokondriker av kräk, diarré och annan illalukt. Har tagit en näve vitpepparkorn för jag kommer inte ihåg hur många man ska ta men det va lika bra att ta så många jag kunde medans man inte kräks. Körde i mig lite mjölksyrebakterier oxå för säkerhetsskull. Mimosa mår bättre nu och kräks inte upp det hon får i sig peppar peppar men någon vitpeppar vägrar hon ta. Har varit och köpt handsprit och i morgon ska hemmes desinfekteras inför veckans arbete om inte jag blir mega sjuk men det brukar ju bara vara ett dygns kräkande och jag har smsat ut och varnat om att vi har pågående magsjuka här till mina föräldrar i verksamheten.

Viggo har börjat bitas när man ammar. Han har gjort det i några dagar nu men nu blir det hårdare och hårdare. Det är tur ungen inte har tänder för det gör riktigt ont. Säger till honom ordentligt när det händer så han slutar men han ler mest när man säger till den lille skiten ;)

2 kommentarer:

Barbro sa...

Usch och fy, avundas dej då INTE kräksjukorna.... räcker så gott med den våldsamma förkylningen som tog Ola förra veckan och Lisa och mej denna.... och tar om på Ola.

Tror det är 5 pepparkorn man ska ta, och 3 till barn, men vi tar alltid till mera för säkerhets skull.

Hoppas de kryar på sig ordentligt och att inte fler blir sjuka.

Unknown sa...

Jag har nog ätit typ 100