2013/03/18

Fettmätning idag

Alltså den här vintern blir jag inte klok på. Kallt och blåsigt hela tiden och nu snö igen! På vägen hem från gymmet va det bra mycket på marken och mer ska det bli. Höll på att halka på den dolda isen i mörkret :-(

Gjorde fettmätning idag med kaliper. Intressant för det har jag aldrig gjort tidigare inte en helt korrekt en iaf. Massor av punkter på kroppen, aktuell vikt just då och så domen efter det. 15,38 % fett inte så illa. Det va märktes att jag tränade sa han och det va ju skönt att höra och att magen ser ut som den gör efter ett halvt fotbollslag barn. Kan tänka mig att minska mer i fett men vill ju inte minska mina muskler de vill jag ju bygga på mera.



Han gick igenom lite snabbt vad och när man ska äta eller rättare sagt inte ska äta för att både bygga och bränna samtidigt.

Hade velat göra en massa chins idag men det va så fullt på gymmet att hela min plan sprack :-( Fick bli mest bröst, axlar och skuldror istället. Känner jag vill börja öka vikterna igen i vissa övningar och så länge det inte gör ont är det ju ingen fara. Har grym träningsvärk i låren efter den lilla benträning jag gjorde i lördags ett tecken på att det är dags att köra ben igen.

Fått klartecken att få in Bokwa på schemat efter påsk :-) Så glad att det knakar :-) Tisdagar kl 18 Gymmet i Spånga :-) Spinningen får ge vika på den tiden eftersom jag tror de som går på spinningen hellre går på Bokwan iaf och jag har ju bara typ 1 som endast går på spinningpass. Ett dans/aerobicpass behövs ju till i veckan så då är Bokwan super :-)
Glädje och energi!

Kom inte upp i dagens kalorier men är inte mer hungrig. Ska försöka hålla mig till regeln att inte äta fett eller kolhydrater 2 timmar innan jag ska sova för bästa muskeluppbyggnad. Kanske att man borde boka en tid hos han som gjorde mätningen en mycket vettig kille undrar om man kan ta bara en genomgång av kost tillsammans med gubben eftersom vi har väldigt lika mål med vår träning och äter samma kost så skulle det ju va superbra att göra det tillsammans. Ska iaf göra ny mätning i höst och se om man slackat till.

Dagens bilder









- Veronica

Inga kommentarer: