2013/03/12

Måste ta lite vila tror jag

Shit är helt slut nu ikväll efter att ha jobbat. Har varit trött hela dagen och kanske är det en förkylning på G och det är inte så konstigt med tanke på alla snoriga små barn man umgås med på dagarna.

Ikväll hade jag spinning och Get Fit mitt egna intervallstyrkepass upplägg som är är blandning av övningar från CrossFit men även tänk av Tabata. Man jobbar 4 cirklar med 8 intervaller per cirkel där varje intervall är 1 minut och 7 sekunder följer mellan varje intervall. Efter varje varv har man 1 minuts återhämtning. Alla varv är lika dana och man är spytrött.

Ska leta upp lite nya bra övningar till det brukar leta bland kettlebell övningar där man använder en sida i taget. Fast i morgon när jag håller passet på Granbacka kommer jag bara leda det måste låta min armbåge vila lite känner jag och kommer endast köra några få armövningar den här veckan annars blir det core,ben, dans och cykel som får stå för träningen till måndag.

Vågen va snäll i morse har blivit lite si och så med vägdag började med fredagar men man är så van med måndagar som jag kört att det blir lite när som helst ;-)

Nä nu är jag för trött för att skriva puss och kram på er










- Veronica

Inga kommentarer: