2013/03/11

Förstår om folk blir knäckta

Jag är påläst , utbildad inom kost, hälsa och träning och vet tack och lov bättre än att räkna ut mitt BMI. Men som alla andra idioter gör jag det iaf då och då och blir knäckt varje gång



Överviktig Japp så är det iaf enligt BMI men så är det ju så med BMI att man kan inte ta det på individnivå, man måste ta hänsyn till muskler etc som väger mycket med gör kroppen tightare och mindre. Så bättre är då att räkna ut sitt BAI värde.



Så helt plötsligt va jag i en hälsosam vikt :-) för min längd och min ålder . Otroligt många går efter sitt BMI värde och till slut slutar man äta, träna och tappar motivationen att fortsätta och tappar därmed all sin muskelmassa på bekostnad att få ner BMI. Tur man inte knäcker mig så lätt och mitt måttband är min bästa vän :-)

Tränar ju väldigt mycket och spelade in en sekvens med bollcore som jag kör för magen. Se länken om inte filmen kommer upp. Suger bra i magmusklerna om man kör 10 reps av varje per set 3 set 3 ggr i veckan. Så är du fast i gamla tråkiga situps testa min serie suger fint ;-)

http://youtu.be/RATnx4POWp0?sc

Ska ge lite tips då och då på nya kombinationer som stärker upp magmusklerna.

Kör lite lättare i gymmet nu när armbågen fortfarande är öm. Just nu är varenda led öm av kylan men det är bara att bita ihop. Mina lätta styrkepass räknas nog som ganska tunga för en del men jag är otroligt fokuserad på att inte göra övningar som gör ont och har googlar på vad som fungerar. Jag har en ganska hög smärttröskel och klarar av att ha det onda det stör mig inte så länge jag har värme om lederna. Det kroniska går ju inte att bota och som jag tidigare skrivit allt det onda blir bättre när jag tränar än när jag är stilla det är inget som kan vilas bort.

Blev bollcore oxå som vanligt på måndagar. Många sjuka nu :-(

På torsdag ska jag hålla mitt första officiella Bokwa pass :-) kl 18 på Gymmet i Spånga om ni har vägarna förbi . Ska bli jättekul och jag är laddad som attans. Några har ju redan fått tjuvtesta och de gillar det skarpt :-) så på torsdag smäller det med förhoppning att det snart är schemalagt. Vem skulle kunna tro det om mig för några åt sedan? Först Zumba sedan Bokwa från n med två vänsterfötter och noll moves i höfterna. Ni skulle se mig nu ha ha.

Dagens bilder, tror jag håller mig inom ramen. Gubben gjorde canelloni av färsk pasta till middag så det loggades på en höft









- Veronica

1 kommentar:

Anonym sa...

Så imponerad av dig!! Du är så sjukt fokuserad o motiverad o verkar vara en toppen mamma!!
Skulle behöva nån som dig som peppar o motiverar mig just ang träna med smärtor! Kram Jenny Mångsåker (Eklund) ;))