2013/03/17

Sköna söndag

Å vad jag älskar söndagar när man får gona kvar i sängen så länge man vill. Idag borde jag gått upp och dammsugit bort allt glitter barnen spridit ut men vad gör det att hela hemmet skimrar i blått ha ha

Gick på rekordtid till Gymmet i Spånga idag


Lite snabbare och jag springer nästan . Hem gick det inte lika fort för gubben fick hämta mig på vägen va helt slut efter all träning och så va det så kallt att hela skallen höll på att frysa sönder .

Körde en timme Bokwa och letade bra platser för phezulu och J i min mix och har hittat bra platser nu och övat in ordentligt och nött. Nu tycker jag att de som går passen gärna får ha gått några gånger och kan de lättare stegen innan man tar in dessa iaf om man ser till de som tränar hos oss. Vill inte skrämma bort någon från början vill att alla ska kunna vara med med sina egna förutsättningar. Nu väntar jag bara svar från chefen om och när vi kan få in det på schemat för idag va det flera som frågade när det kommer. Har lämnat in förslag men inte fått svar :-(

Lite lättare styrka en halvtimme för att inte belasta armbågen för mycket innan Zumban. Saknar den tunga styrkan men måste lägga band på mig lite till. Det blir nog lättare även den här veckan iaf i gymmet.

Svettig efter Zumban ha ha grymt mycket core i passet nu och jag tycker om att det är ett fitnesspass före ren dans. Det är så underbart med Zumban att varje instruktör har sin egen stil, jag älskar när det är tungt, svettigt och man riktigt känner i kroppen att den jobbat annars hade jag gått en salsa kurs typ.


Som sagt gubben hämtade upp mig på vägen hem innan min hjärna frös till is och bjöd på en god middag när vi kom hem.

I morgon ska vi göra fettmätning med kaliper. Ska bli spännande har bara gjort det på mig själv tidigare med hjälp av gubben på de punkter på ryggen man mäter men man ska ha gjort många mätningar för att det ska bli bra. Ska bli spännande att se om det skiljer sig mot BAI mätningen man gör med sitt höftmått

Dagens bilder









- Veronica

Inga kommentarer: