2013/03/09

Jäkla kyla släpp taget!

Vaknar stel som en pinne i morse . Ena armbågen säger pang men det gör den ju alltid och handlederna är alldeles stela :-( . Ett tydligt tecken på att det är kallt och fuktigt ute är så känslig mot det att hela kroppen reagerar. Smörja och rulla igång kroppen så är man snart redo och laddad för gymmet. Ni måste tro jag är galen som tränar när jag har ont men jag har ju alltid ont mer eller mindre så det spelar ingen större roll. Går liksom inte vila bort det blir bara ondare om jag inte håller igång .

Så idag fortsatte jag att öva på mina chins. Har en liten pinne att stå på som hjälper mig med en liten push.









Sen måste man ju vila



Hem igen och ut med barnen en sväng och träffade mamma som har ont i revbenen efter allt halkande. Viggo följde med henne hem en stund.

Blev inte så lång promenad Sune haltar lite och det är nått som stör hans ena tass men jag ser inget.

Själv hade jag mina fivefingers på mig men det va lite kallt för mina anklar eftersom jag inte hade benvärmarna på så nu får jag lida med onda leder där nere oxå suck



Vi tog en promenad till City Gross och handlade inför den önskade tacomiddagen. Barnen köpte varsin lite pizza att äta till mello. Ganska otroligt att en liten pizza med ost på 300g kan innehålla nästan 800 kalorier. Inte undra på att folk går upp i vikt för den lilla blir man inte mätt på utan en vuxen drar lätt i sig minst 4 st och även en idiot som jag kan räkna ut kalorimängden i det. När de dessutom kostar 5 kr st bunkrar folk upp massor.

Annars softas det resten av kvällen , barnen väntar på att Mellodifestivalen ska börja som de får se utan mig. Viggo önskar sig en klänning , halsband och krona så han är väl nästa Yohio eller vad han heter.

Sov gott ni får inga bilder på kosten idag

- Veronica

2 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Å Veronica, jag har suttit o gått igenom hela din graviditet men tvillingflickorna….
Fått svalt många gånger o tycker att du skrivit så fint !
Nu har det gått många år o ni har lille Viggo också :)
Önskar er alla i familjen all lycka, kram på dej !!

Dagbarnvårdare sa...

Tack för att du tagit dig tid att läsa