2013/07/02

Alltså jag bara älskar Bokwa!

Idag har jag känt mig lite off hela dagen. Känns som en förkylning är på gång och det är det sista jag vill inför Mallis på lördag



Nu ska jag visserligen inte träna en massa på resan men man vill ju inte ligga sjuk vill ju njuta av allt.

Men som vanligt slipade jag till mig och gick till jobbet i Spånga i så där lagom tempo med tanke på att näsan rinner . Kan ju va gräset som gör det oxå och jag tar ju ingen medicin för det nu. Nåväl ett pass Bokwa botar allt! Så grymt skönt idag och vilket ös . En liten skara på 5 heta damer som alla varit med förr gjorde att vi bara kunde köra på från start. Så kul! Blir liksom lycklig av sånna pass där man inte hela tiden måste förklara som i Zumban här lär man sig kombinationerna sen är det bara att mixa och ösa på. Klart jag älskar Zumban med men det är ju två skilda saker min senaste musikmix blev så bra så den ligger konstant i lurarna när jag är ute och går :-)

Ett svettigt Get Fit pass med ännu ett gäng grymma tjejer och jag blev nog frisk ;-)

Bra svettig när jag skulle hem iaf tur gubben hämtade mig för han ville ut och jobba och Mia va inte hemma att vakta barnen



Har lagt om kalorifördelningen som ni vet för fullt fokus på att låta musklerna ta energin till uppbyggnad och återhämtning på natten så mitt största mål med kolhydrater ligger på kvällen och inte på dagen som de flesta kör med sina dieter. På dagen håller jag nere kalorierna för att bränna fett och kvällens mat går till musklerna och ikväll blev det typ 1500 kalorier till middag med sötpotatis , svärdfisk och lime aioli



Körde visserligen inte nått supertungt pass ikväll sparar lite på musklerna inför mitt styrkepass i morgon blir axlar/biceps och det ska skaka rejält när jag är klar. Core blir det självklart med körde bara 3 min rockring i morse hade sån källa träningsvärk efter gårdagens marklyft ha ha men på det igen i morgon. Läste om den ojämna kanten på ringens insida den ska stimulera bindväven att reparera sig men även att få en massa muskler att spänna till och aktiveras. Men shit vad ont det gör men jag biter ihop målet är ju 6 min om dagen. Hade tänkt göra de sista 3 min ikväll men Mimosa fick för sig att hon skulle sätta på en maskin tvätt så mina träningsläger åkte in där. Kanske får böta och köra 9 min i morgon om inte träningsvärken är extrem då

Dagens bilder, borde öka mina kalorier nu när jag ska bygga till 2500 men det får stå kvar så här tror jag för de dagar jag inte tränar vill jag inte överäta












- Veronica

Inga kommentarer: