2013/07/04

Nu har jag fått min DNA analys!

Som jag har väntat men jag är inte förvånad över de svart jag fick . Jag har genom åren tittat på min släkt på båda sidor och även mina barn men framför allt mig själv för att hitta rätt sätt att leva. Jag har tittat på kroppsformer, matvanor , sjukdomar etc och sett att det ligger mycket genetiskt men nu har jag fått det svart på vitt (eller blått kanske ) Jag vet att jag alltid är hungrig och skulle kunna äta hela tiden. Är en sucker på godis etc och kan inte låta bli. Jag vet att jag går upp i vikt bara jag tittar på en påse chips och att jag därför näst intill måste hålla mig 100% borta från sånt för min hälsa. Det samma gäller mina barn de har ärvt mina taskiga gener och jag vill de ska förstå att det inte är deras fel att de inte kan stoppa allt men att det är mitt ansvar som förälder att se till att det finns hälsosamt att äta hemma. Jag måste alltid vakta på mig och kanske kommer jag få logga min kost hela livet för att inte falla dit för så länge jag har kontroll är det inga problem för mig.

Så här är ett utdrag ut det jag fick, alla råd etc lämnar jag utanför det va typ 10 sidor ni får det viktigaste










Så för mig va det inget nytt jag ska basera min kost på protein som jag gör idag och fortsätta träna som jag gör det är det som passar mitt DNA och med träningen kan jag hålla koll på min reptilhjärnas tokiga idéer



- Veronica

Inga kommentarer: