2013/07/27

Det här med att äta upp alla kalorier

Man kommer lite ur rytm med ätandet när man kommit in i semesterlunken. Äntligen får man sova på natten och vaknar runt 9-10 vilket gör att allt blir sent. Det gör ju inget så länge man äter iaf och att äntligen få sova ordentligt är mer värt.



Blir ju en låg fuel vecka eftersom det är så jäkla varmt ute. Man orkar nästan inte andas och inne på gymmet är det lika hett. Men även om fuelsen på bandet är lågt så kör jag hårt i gymmet och det registrerar ju inte bandet tyvärr inte heller rockringen registreras helt eftersom man inte viftar med armarna en massa även om ben och core sliter så svetten sprutar. Vet inte om den ger så mycket resultat ännu men jag gillar att rocka med den och kan se på tv samtidigt. Läste att man bränner ca 300 kalorier på 30 min med rockringen så det la jag in i Shape Up.

Vet inte om någon läser min blogg nu när det är nått knas med länkningen till Facebook men jag fortsätter ju skriva iaf. Kommer säkert en uppdatering på appen snart så då fungerar det nog .

Har några låtar klara till höstens Zumba . Som jag skrivit tidigare blir det mycket fokus på styrka i passen och jag lägger upp olika block på den olika fokusarna. Har alltid två låtar uppvärmning och sedan en toninglåt när man är varm och den räknar jag till uppvärmning eftersom den kommer innan de vanliga Zumba låtarna . Sedan ligger det i regel 3 st med mer puls och mer dans än styrka innan jag lägger in ben och core delen som är typ 3 låtar innan det blir puls och dans igen men mer mix med ben och core innan det är dags för final och cooldown . Alla gör vi ju olika och en del har bara dans i sina pass men det gillar inte jag, jag vill ha styrka och toning i mina pass.

Fy vad jag tjatar om Zumban ni måste va fett uttråkade på det med tanke på att ni kanske inte ens gilla Zumba eller mina pass. Det jag egentligen skulle skrivit om va det här med om man ska äta upp allt man förbränner efter träning . Jag är ju av uppfattningen att alla inte kan följa en viss diet för att gå ner i vikt. Gener och ursprung spelar större roll än man tror men i slutändan är det kalorier in kalorier ut som gäller. Ni ser ju att jag väldigt sällan äter upp allt jag kan men nästan alltid ligger runt den planerade planen på vad jag ska äta. En regel är att endast äta upp 60 % av det man tränat bort för att inte stå på noll. Vet inte hur pass vetenskapligt bevisat det är att man ska följa den regeln men jag tror inte man mår bra av att träna bort allt man ätit varje dag. Man måste ju ha energi att vara oxå att kunna chilla med gott samvete vissa dagar och då bränna mer andra dagar. Jag har ju min frihetsdag på fredagar då får jag spräcka gränsen på 2500 kalorier även om jag inte tränat eftersom jag ser till att bränna en massa mer någon annan dag i veckan . Jag ser min veckoförbränning och intag som helhet inte endast varje dag. Se här


Nu är ju den här bilden inte helt rättvis eftersom jag inte loggade pizzan vi bakade och åt igår men man ser hur mycket man har kvar att äta efter all träning i snitt och vad dagsintaget ligger på. Min regel är lite att minst 1200 /dag inte skall understigas efter träning det ska finnas till för att andas och leva med. Ja ni fattar


Dagens bilder


Inga mellanmål idag om det inte blir något senare ikväll














- Veronica

Inga kommentarer: