2013/07/27

Koma

Blev ingen logg igår det va ju fredag och då brukar jag ju låta mig få frihet och igår bakade vi pizza och åt tills vi nästan hamnade i koma. Min mage är helt körd idag av all osten och mjölet men vad fan det är en dag i veckan man får flippa ur. Kallar det inte att unna sig för jag gillar inte ordet " unna" när man pratar om ätliga saker. Att unna sig mat, godis etc är ett tydligt tecken på ätstörningar anser jag man skulle lika gärna kunna kalla det för tröst. För varför vill man slita häcken av sig en timme för att kunna äta en glass typ? Varför förklara för mig varför man ska plåga sig för att sedan trösta kroppen med att stoppa i den set dubbla vad den just förbränt ? Lite frihet ett mål i veckan är bättre tycker jag för unna sig blir gärna oftare och då är det någon form av tröst. Lägg trösten eller unnandet på en ny top eller skor eller nått mer bestående än ätbara saker.

Jag köpte iaf en ny top igår på Decatlon som är helt annorlunda mot de jag brukar köpa men jag gillar den
Bilden gör den inte rättvis mer röd än orange.


Värmen tar död på oss måtte det bli regn snart ska gå till gymmet och svettas lite i den hettan

Ses

- Veronica

Inga kommentarer: